English

مسوول کمیته آموزش هیئت پزشکی ورزشی کرمانشاه:

همایش آگاهی پزشکی برای تمام مربیان کرمانشاه دی امسال برگزار می‌شود

نسرین نازئی گفت: همایش آگاهی برای تمام مربیان در سطح استان در دی‌ماه و تمرین پیشرفته در آب نیز در بهمن‌ماه سال جاری برای آن‌ها برگزار می‌شود.

همایش آگاهی پزشکی برای تمام مربیان کرمانشاه دی امسال برگزار می‌شود

مسوول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، افزود: هیئت پزشکی ورزشی برای افرادی که به مسابقات استانی، کشوری و یا انتخابی تیم ملی اعزام می‌شوند کارگاه‌های روانشناسی ورزشی و تغذیه ورزشی را به‌صورت گروهی و انفرادی برگزار می‌کند.

وی بابیان مطلب که در ابتدای 6 ماهه‌ی امسال با هیئت‌های مختلف در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی قرارداد بسته‌ایم، تصریح کرد: توسط اساتید مجرب دوره‌های آموزشی رایگان در زمینه‌های روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، cpr، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی برگزار می‌شود.

مسوول کمیته آموزش هیئت پزشکی ورزشی استان، گفت: هیئت‌های ورزشی هر دوره‌ی آموزشی اگر به ما پیشنهاد بدهند در اولین فرصت مناسب برای ورزشکاران و خانواده‌های آنان برگزار می‌کنیم.

نازئی با اشاره به اینکه در 6 ماهه‌ی دوم سال جاری نیز برگزاری دوره‌های تخصصی را در دستور کار قرارداده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این دوره ماساژ کودک، بازآموزی ماساژ و تمرین پیشرفته در آب به متقاضیان در سطح استان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: برای اولین بار امسال طی تفاهم‌نامه‌ای با مدارس و مهدکودک‌ها مبنی بر ارزیابی ناهنجاری‌های اسکلتی و حرکات اصلاحی قرار شد که فیزیوتراپیست های ما با حضور در مهدکودک‌ها و مدارس افراد مبتلابه ناهنجاری‌های اسکلتی را شناسایی افرادی را که نیاز به حرکات اصلاحی دارند جهت درمان و رفع ناهنجاری به کلینیک فیزیوتراپی کرمانشاه ارجاع دهند که از آبان ماه این ارزیابی در مدارس سماء و مهدکودک‌های کرمانشاه شروع‌شده است.

نازئی در ادامه گفت: هدف ما این است که کارگاه‌های یک‌روزه تمرین پیشرفته در آب، ماساژ کودک، ماساژ بانوان و روانشناسی ورزشی را برای بانوان ورزشکار برگزار کنیم.

مسوول کمیته هیئت پزشکی ورزشی استان، افزود: ابلاغیه‌ای به تمام هیئت‌های ورزشی وادارات داده‌ایم تا آن‌ها را به زمینه‌ی آموزش وارد کنیم چراکه با کسب آگاهی از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با دانشگاه رازی و برخی از ادارات برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تعامل هستیم تا کلاس‌ها را زیر نظر اساتید باتجربه برگزار کنیم.

نازئی هیات پزشکی ورزشی را پویاتر از گذشته دانست و افزود: ورزشکاران در طول هفته می‌توانند از خدمات پزشک ورزشی، ارتوپد، مشاور تغذیه، روانشناس، حرکات اصلاحی بهره‌مند شوند.

مسوول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان گفت: ورزشکاران در صورت اعزام به اردوها و مسابقات اگر برای ارتقای وضعیت خود در حوزه‌ی خاصی خواستار برگزاری کارگاه‌هایی باشند در محل باشگاه‌های آنان یا سالن شهید هادیان در جهت دانش‌افزایی و پیشگیری از آسیب‌ها توسط اساتید آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه