English

آغاز برداشت زعفران از سطح ۱۰ هکتار زمین های کشاورزی ایذه

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه گفت: 2/5 هکتار در شهر دهدز از توابع ایذه و 7/5 هکتار در سایر نقاط ایذه به زیر کشت زعفران رفته و درحال برداشت است.

آغاز برداشت زعفران از سطح 10 هکتار زمین های کشاورزی ایذه

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مصطفی هنرمندیان با اشاره به آغاز برداشت زعفران در این شهرستان عنوان کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت محصول زعفران افزون بر 3 کیلوگرم محصول زعفران برداشت گردد.

وی‌ گفت: 2/5 هکتار در شهر دهدز از توابع ایذه و 7/5 هکتار در سایر نقاط ایذه به زیر کشت زعفران رفته تصریح کرد: آغاز برداشت زعفران در روستای قلعه سرد دهدز آغاز شده و تا پایان نیمه نخست آذر ادامه دارد.

هنرمندیان‌ تصریح کرد: زمین کشت شده زعفران این شهرستان، بیش از 6 سال هیچ کود شیمیایی و سهمی را دریافت نکرده که ارگانیک بودن آن ‌مورد توجه است.

این مقام مسوول با اشاره به این موضوع که محصول زعفران ایذه مشتریان خارجی نیز دارد افزود: این محصول دارای کیفیت بالا، و قیمتی بین 80 میلیون تا 150 میلیون ریال در بازار مصرف دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: کار کاشت پیاز زعفران در شهرستان ایذه اوایل مهر آغاز و در آذر آماده برداشت می شود.

مصطفی هنرمندیان اضافه کرد: سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در شهرستان ایذه به دلیل شرایط اقلیمی مناسب منطقه و نیاز کم زعفران به آب، با افزایش همراه بوده است.

وی بیان داشت: استفاده از بخش های مختلف گیاه زعفران از قیبل زعفران، گلبرگ، پرچم و خامه آن باعث اقتصادی بودن این محصول با ارزش شده است.

وی تصریح کرد: کاشت گیاهان دارویی و صنعتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب، رونق درآمد مردم و توسعه اقتصادی مورد توجه دولت و تولید کنندگان روستایی است.

هنرمندیان اذعان داشت: مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران در این منطقه برای 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه