English

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان خبر داد

تولید ۲۰ مگاوات برق خورشیدی در اصفهان تا سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس طرح تبدیل اصفهان به شهر خوشیدی، شهرداری باید برنامه‌ای را تنظیم کند که تا سال 1400 حدود 20 مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در شهر داشته باشیم.

تولید 20 مگاوات برق خورشیدی در اصفهان تا سال 1400

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، کوروش خسروی با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از منابع جدید خلق ثروت در دنیاست، اظهار کرد: خورشید نیز یکی از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر است که کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان به میزان بسیاری از این نعمت برخوردار است.

وی افزود: از حدود 3 ماه پیش مطالعه‌ای را در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان شروع کردیم و همکاران در این مرکز به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند که به چه میزان از این انرژی خورشیدی  در اصفهان استفاده می‌کنیم و به چه میزان شهر بر اثر استفاده نکردن از این انرژی زیان می‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهانی‌ها سالیانه حدود 530 میلیارد تومان هزینه خرید برق و حدود 386 میلیارد تومان هزینه برای خرید گاز پرداخت می‌کنند، گفت: همچنین اصفهانی‌ها سالیانه برای گرم کردن آب گرم مورد نیاز خود برای استحمام و شست‌وشو حدود یک میلیون تن CO2 وارد اتمسفر می‌کنند و بیماری‌های ناشی از آن را خود باید تحمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه این موارد اسراف‌هایی است که صورت می‌گیرد و در مقابل آن هیچ نتیجه مثبتی ندارد و ثروتمان نیز از دست می‌رود و انواع بیماری ها، مشکلات و آلودگی هوا را نیز متحمل می‌شویم، ادامه داد: طرح تبدیل اصفهان به شهر خورشیدی با این منظور طراحی شد که شهرداری شرایطی را فراهم کند که شهروندان، سرمایه‌گذاران و سازمان‌های مستقر در شهرداری به سمت استفاده از انرژی‌های خورشیدی حرکت کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: انواع مشوّق‌ها، اجبارها، الزامات و فعالیت‌های فرهنگی را پیش‌بینی کردیم که این امر مهم تحقق پیدا کند که یک عدد بسیار کوچک که در حال حاضر اتلاف می‌شود، در سال 1400 از بین نرود.

وی عنوان داشت: بر اساس طرح تبدیل اصفهان به شهر خورشیدی، شهرداری باید برنامه‌ای را تنظیم کند که تا سال 1400 حدود 20 مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در شهر داشته باشیم و حدود 100 هزار آب‌گرم‌کن خورشیدی در اصفهان کار کنند تا از بخشی از این ضرر و زیان در شهر جلوگیری شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این امر مهم زیرساخت‌های خاصی نیاز ندارد، یادآور شد: ارزان بودن انرژی بزرگ‌ترین مشکلی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم و ارزان بودن انرژی سبب می‌شود که مردم به سمت سرمایه‌گذاری در استفاده از برق خورشیدی یا آب‌گرم‌کن خورشیدی نمی‌روند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر تا حدودی قیمت انرژی در کشور ایران منطقی‌تر بود، به این میزان شاهد اتلاف و اسراف منابع نبودیم و قیمت‌های مناسب بزرگ‌ترین زیرساختی است که وجود ندارد و در حال حاضر وزارت نیرو به تحقق این امر مهم علاقه‌مند است از نظر فرهنگ‌سازی، دسترسی به انرژی خورشیدی و از نظر همت اصفهانی‌ها به استفاده از منابع ارزان قیمت با آسیب ناچیز زیست‌محیطی زمینه‌های تبدیل اصفهان  به شهر خورشیدی وجود دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان تأکید کرد: قیمت‌های نامناسب انرژی در کشور مشکل اصلی است که ناچار هستیم با مشوّق‌ها و انجام کارهای فرهنگی این نقیصه را جبران کنیم و به سمت استفاده از انرژی‌های خورشیدی حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی