English

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای شهر مشهد:

۳۳ درصد از جمعیت شهر مشهد حاشیه‌نشین هستند

طبق آخرین آمارها ۳۳ درصد از جمعیت شهر مشهد حاشیه‌نشین هستند و ساکنان مناطق حاشیه شهر همچون ساکنان دیگر مناطق شهری نیازمند امکانات زیربنایی و روبنایی هستند.

۳۳ درصد از جمعیت شهر مشهد حاشیه‌نشین هستند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، رمضانعلی فیضی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از خبرگزاری موج اظهار کرد:به علت گسست ساختاری مسائل شورایی و شهری در مناطق حاشیه شهر در حال تصویب و راه‌اندازی سازمان اجرایی مناطق حاشیه شهر مشهد هستیم.

وی با بیان اینکه موضوعی که از ۶ سال قبل مطرح بود و قول راه‌اندازی آن را تا پایان سال ۹۶ می‌دهیم گفت: کاهش جمعیتی آمار ساکنان مناطق حاشیه شهر، عزم و نیازمند نگاه جدی مسئولان کشوری، استانی و شهری بوده است.

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از گسترش و زایش حاشیه‌نشینی نیازمند حضور پررنگ و جدی مسئولان بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هستیم تا هرکس متناسب با نقش و تخصصی که دارد به وظیفه خود به‌خوبی عمل کند.

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست افزود: در شورای پنجم تعامل و همکاری خوبی با تمامی مجموعه‌ها برقرار کرده‌ایم و در حال تبادل تجارب هستیم تا شهری شایسته نام مشهدالرضا(ع) داشته باشیم و نگاهمان بر ارائه خدمات یکسان و عادلانه در تمامی نقاط شهر بوده است.

وی با اشاره به آخرین آمار جمعیت حاشیه‌نشین شهر مشهد، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین در شهر مشهد داریم که این افراد در مناطق شمال، شمال‌شرق و جنوب‌شرق مشهد سکونت دارند و سطح جغرافیایی این سکونت در ۹ منطقه شهری این شهر پراکندگی دارد.

وی ادامه داد: تمامی خدماتی که در نقاط مختلف شهر ارائه می‌شود باید در مناطق حاشیه شهر هم ارائه شود و به دنبال توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه شهر در حوزه‌های مختلف همچون اشتغال، کسب‌وکار و غیره هستیم تا اختلاف طبقاتی با ساکنان دیگر نقاط شهر نداشته باشند.
فیضی شورا شهر+خبرگزاری موج01

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورا تاکید کرد: برخی مناطق جزء مناطق شهری هستند که به اشتباه به عنوان منطقه حاشیه شهر معرفی شده‌اند و به‌واقع مناطق حاشیه‌ای حومه شهر مشهد مناطق حاشیه شهر اصلی هستند که متاسفانه به عنوان حاشیه، مناطق حاشیه شهر دیده شده است و مشکلات اصلی هم در همین مناطق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در شوراها نظرها، تخصص‌ها و گرایش‌های مختلف وجود دارد، بیان کرد: در تمامی شوراهای شهری و روستایی از جمله شورای شهر مشهد بهترین تصمیم با همفکری جمعی گرفته می‌شود و مخاطب ما در شورای شهر مشهد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مشهدی هستند.

وی گفت: شورای پنجم از اول شهریور ماه امسال رسماً کار خود را آغاز کرده و در مدت ۱۰۰ روز فعالیت خود اساسی‌ترین مسائل مربوط به مناطق حاشیه شهر مشهد را مورد بررسی قرار داده و در این رابطه تصمیم‌گیری‌هایی در جهت رفع مشکلات و نواقص موجود داشته است.

وی ادامه داد: مصوبات نیز در جلسات شورا به تصویب رسید و سپس این مصوبات به مرحله اجرا در آمده که تاکنون بخشی از آن‌ها نیز اجرایی شده است.
 

فیضی خاطرنشان کرد:وی با بیان اینکه از عملکرد ۱۰۰ روزه شهردار مشهد و مدیریت شهری رضایت داریم، گفت: تقی‌زاده‌خامسی را از دهه ۶۰ که معاون استاندار خراسان بزرگ بود می‌شناسیم و وی در فرآیند انتخاب شهردار مشهد در میان گزینه‌های متعدد با رای حداکثری انتخاب شد.

به گفته این عضو شورای شهر مشهد، تعامل خوبی میان شهرداری و شورای شهر برقرار است و از تصمیمات صورت گرفته در مدیریت شهری از ابتدای شروع کار شورای پنجم تاکنون رضایت وجود دارد.

سید وحید موسوی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه