English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت:

۱۱۸ معلول حاصل زلزله شدید کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: متأسفانه در حادثه دل‌خراش زلزله شدید غرب کشور، مردم دچار آسیب‌های جدی شدند و حدود ۱۱۸ مورد معلولیت جدید شناسایی‌شده که ۱۸ مورد آن‌ها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی هستند.

118 معلول حاصل زلزله شدید کرمانشاه

قادری در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه ابراز داشت: در زلزله 21 آبان، ۲۷ کودک والد خود را از دست دادند که ۱۱ کودک هر دو والد خود را از دست دادند و ۵۴ زن سرپرست خانوار جدید و تعدادی سالمند که کسی را ندارند که از آن‌ها نگهداری کند، نیز شناسایی و تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه در حال حاضر ۳۱ هزار و ۱۴۱ معلول داریم که این غیر از آمار جانبازان و افرادی هستند که در اثر سکته دچار معلولیت می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بیشترین آمار مربوط به معلولیت را جسمی حرکتی با آمار بیش از ۱۱ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در بهزیستی هم نوع معلولیت و هم‌ شدت معلولیت سنجیده می‌شود و متأسفانه هنوز مستمری بسیاری از معلولین با شدت بالای معلولیت که باید طبق قانون برقرار شود، نشده و حدود ۹ هزار نفر هستند و در صورتی‌ که قانون جامع حمایت از معلولین که آماده ارائه به صحن مجلس است، مصوب شود، می‌توان کمک زیادی به معلولین کرد.

وی خبر واگذاری کودکان بی‌سرپرست زلزله که حدود ۱۱ نفر هستند، به برخی افراد را تکذیب کرده و اعلام داشت: این کودکان تا زمانی که خیری پیدا شود و به بهزیستی مراجعه کرده و مورد تائید قرار گیرد، به کسی برای نگهداری واگذار نخواهد شد.

این مسوول به ارائه کمک‌های بلاعوض برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا اشاره کرد و گفت: ما در مناطق زلزله‌زده به کسانی که دو معلول به بالا دارند ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهیم که مسکن آن‌ها ساخته شود و حدود ۱۵ میلیون تومان آن را بنیاد مستضعفان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه