English

در راستای تحقق نهضت درختکاری،

آغاز کاشت ۳۵ هزار اصله درخت در سطح پارکهای جنگلی سنندج

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: با هدف احیا و واکاری پارکهای جنگلی سطح شهر در فاز نخست 35 هزار اصله درخت در سطح پارکهای جنگلی کاشته خواهد شد.

آغاز کاشت 35 هزار اصله درخت در سطح پارکهای جنگلی سنندج

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج،مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج اظهار داشت : خشک شدن درختان ،آتش سوزی های مکرر واستفاده از گونه های نامناسب یکی از مهم ترین دلایل از بین رفتن پارکهای جنگلی است.

مهندس قانع حسینی بیان کرد:احیا و واکاری پارکهای جنگلی با هدف سرسبزی و جلو گیری از بین رفتن این پارکها یکی از مهم ترین اهداف و الویت های این سازمان است.

مهندس قانع حسینی گفت: فضای سبز و توسعه آن موجب ارتقاء روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان شده و زیبایی بصری ویژه ای را به محیط پیرامون می بخشد از این رو اجرای طرح نهضت درختکاری در دستور کار  این سازمان قرار گرفت.

وی کاهش آلودگی هوا، کاهش بیماریهای تنفسی، محل زیست مناسب برای پرندگان، افزایش ذخیره منابع آب زیرزمینی، تلطیف هوا، افزایش سرانه فضای سبز، جلوگیری از هرگونه فرسایش خاکی، آبی و بادی و ایجاد فضای مطلوب در سطح شهر را می توان از مهم ترین مزایای کاشت درخت نام برد.

وی از آغاز کاشت 35 هزار اصله درخت در سطح پارکهای جنگلی خبر داد وگفت : در فاز نخست عملیات کاشت درخت در پارکهای جنگلی نظیر آبیدر ، توس نوذر و دیگر پارکهای سطح شهر با همکاری واحد فضای سبز مناطق سه گانه  درحال اجرا است.

حسینی خاطرنشان کرد:  دراجرای طرح درخت کاری  از انواع گونه های پهن برگ و سوزنی و مثمر شامل: عقیق، چتری، بادام تلخ، بیدمشک، انواع بلوط، زیتون تلخ، سماق، ارغوان، سنجد، صنوبر، کاج تهران، کاج سیاه و افرا استفاده شده است.

وی در ادامه شرایط آب و هوایی و سازگاری با اقلیم منطقه، نیاز آبی کم، بومی بودن و نگهداری آسان از مهمترین اهداف استفاده از این گونه ها نام برد.

مدیرعامل سازمان پارکها  وفضای سبز شهرداری سنندج تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تا کنون 1000 اصله ارغوان از عوارضی آبیدر تا بان شلانه و 500 اصله سرو خمره ای و نقره ای در تپه روسی کاشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه