English

رئیس اداره بهزیستی مشهد:

۹۵ درصد ادارات مشهد مناسب تردد معلولان نیست

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: ۹۵ درصد ادارات مشهد مناسب تردد معلولان نیست و این موضوع مشکلات زیادی را برای این گروه ایجاد کرده است.

۹۵ درصد ادارات مشهد مناسب تردد معلولان نیست

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، هادی قیصری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اداره بهزیستی مشهد در بحث واگذاری مسکن، خوداشتغالی، مناسب‌سازی و تامین ملزومات مورد نیاز معلولان مشهد اقدامات موثری را داشته است و در برخی موارد نیز حمایت‌های موردی صورت پذیرفته است و ۵۰ درصد هزینه‌ها در حوزه مسکن است.

وی افزود: از سال ۹۵ مصوب شد که مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به همراه تسهیلات ویژه پرداخت شود و پرداختی این مورد به خانواده‌های بالای دو معلول ۳۰ میلیون تومان بوده و در کنار آن ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی مسکن مهر اعطا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی مشهد با بیان اینکه در این شهر طبق آخرین آمار ۴۵ هزار معلول وجود دارد که تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از این میزان تعداد ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و در بحث مسکن معلولان هم تاکنون ۱۶۳ مورد تک‌ معلولی و ۱۵۲ مورد دو معلول به بالا مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر ۳۲۵ واحد مسکونی به مددجویان معلول در مشهد واگذار شده است و مابقی هم طبق برنامه زمان‌بندی شده تحویل داده می‌شود.

قیصری تصریح کرد: تسهیلات اشتغال معلولان از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و ۵۷۰ برش اشتغال وجود دارد و تاکنون ۱۲۰۰ نفر نامشان در سامانه اشتغال به ثبت رسیده و شامل دریافت تسهیلات شده‌اند و در حوزه اشتغال هم ۳ درصد از معلولان شامل اشتغال می‌شوند.

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده کمتر ۴۰ درصد مصوبات اجرایی شده است، تاکید کرد: مهمترین علت آن نبود بودجه کافی بوده است و همیشه صحبت از پیشگیری بهتر از درمان است و با این وجود تست‌ها و طرح‌های مختلف غربالگری در حوزه‌های بینایی، شنوایی، آگاه‌سازی بارداری و فرزندآوری، کاشت حلزون گوش، مشاوره پزشکی ژنتیک و کنترل بارداری مجدد، و غیره در حال انجام است و اگر بودجه کافی تامین شود می‌توانیم این خدمات‌رسانی را شایسته‌تر ارائه کنیم.

رئیس اداره بهزیستی مشهد با اشاره به اینکه در طرح غربالگری شنوایی ۳۶ هزار ۶۱۰ نفر و مشاوره خدمات ژنتیکی ۴ هزار و ۴۸۶ نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند، بیان کرد: اعتبارات سالانه اداره بهزیستی مشهد در حال افرایش است و در سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم و این رقم در سال ۹۶ رشد یافته و نگرانی‌ای از این جهت نداریم.

قیصری گفت: مشکلات عمده مناسب‌سازی در مراکز درمانی، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و  مراکز و معابر شهری بوده است و در بحث واگذاری پلاک ویژه معلولان تاکنون ۴۰۰ پلاک واگذار شده و محل‌های پارک مخصوصشان هم فراهم شده است و در آخرین افزایش نصب آسناسور‌ها را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد ادارات مشهد مناسب تردد معلولان نیست، افزود: در بحث مناسب‌سازی‌ها منازل معلولان ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خودروهای آن‌ها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تسهیلات بلاعوض اعطاء می‌شود و مناسب‌سازی اتوبوس‌ها جهت استفاده معلولان در دستور کار اتوبوسرانی قرار گرفته و تاکسیرانی قول تامین ۲۰ خودروی ون برای معلولان را داده است.

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: تعداد ۴۰۰ معلول در مراکز بهزیستی مشهد فعال هستند که در روز جهانی معلولان ۶۵ نفر از برترین‌ها و معادل بیش از ۶۰ درصد این آمار تقدیر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه