English

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

نه هزار معلول در اصفهان جویای کار هستند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از نه هزار نفر از معلولان استان اصفهان جویای اشتغال هستند، گفت: باید توجه داشت که سطح تحصیلات معلولان نیز رو به افرایش است و ما به دنبال تغییر رویکرد اشتغال معلولان و حفظ کرامت آنها هستیم.

نه هزار معلول در اصفهان جویای کار هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سعید صادقی در نشست مطبوعاتی مسوولان بهزیستی استان اصفهان و مجمع تشکل‌های معلولان گفت: تمام معلولانی که در دانشگاه آزاد تا سطح کارشناسی تحصیل کرده‌اند ۱۰۰ درصد شهریه آنها از سوی بهزیستی استان اصفهان پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار دانشجو تا مقطع دکترا داریم که شهریه‌های آنها را پرداخت می‌کنیم.

صادقی بیان کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت 500 تا 600 میلیون معلول در جهان وجود دارند که 65 درصد معلولان  مردان هستند.

وی مناسب‌سازی حوزه شهری و اماکن تجاری  برای معلولان را کمتر از 37 درصد دانست و افزود: در حمل‌ونقل عمومی مشکلات زیادی برای معلولان وجود دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

صادقی با بیان اینکه معلولان در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال دارای چالش‌های زیادی هستند، افزود: در حوزه اشتغال باید 3 درصد از استخدام‌های دولتی مختص معلولان باشد اما استخدام‌های دولتی بسیار کم است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با درخواست از خیران، شهروندان و صنایع برای ورود به حوزه حقوق شهروندی معلولان گفت: مسوولیت اجتماعی یک واژه نیست بلکه باید در مسائل اجتماعی نمود پیدا کند، امیدواریم روزی بتوانیم ادعا کنیم مسئولیت خود را نسبت به معلولان انجام داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه