English

امام جمعه موقت اصفهان:

با فحاشی و توهین کردن نمی توانیم فلسفه خود را به گوش جهانیان برسانیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: با فحاشی و توهین کردن ما نمی توانیم دلیل و منطق و فلسفه خود را به گوش جهانیان برسانیم. بنابراین در برابر دشمنان و به خصوص اسرائیل و آمریکا وحدت لازم است.

با فحاشی و توهین کردن نمی توانیم فلسفه خود را به گوش جهانیان برسانیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان به ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: ولادت رییس مذهب و رییس مکتب در یک روز بوده است با اینکه حدود 100 سال فاصله داشته است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) وقتی به دنیا آمدند، یتیم بودند. جالب اینجاست که حضرت محمد (ص)، داستان انبیا، داستان موسی و عیسی و یوسف را در سه سالگی بیان می کردند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ولادت و اعمال پیامبر اسلام و امام صادق (ع) معجزه بود. پیروزی پیامبر(ص) در آن دنیای ظلم و جور و کفر معجزه بود. مگر کسی جرات داشت در آن زمان به جز بت ها صحبتی کند.

میردامادی اضافه کرد: پیامبری که درس نخوانده بود، اما تمام علوم تا قیامت به او داده شده بود. امروز پس از سال ها در همه دنیا ندای اشهد ان محمد رسول الله شنیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جاهلیت اگر شوهرِ زن جوانی از دنیا می رفت می گفتند این از قدم زن است و آن زن را زنده به گور می کردند.

اسلام خیلی حق به گردن شما زن ها دارد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ای زنانی که صدای من را اینجا یا در تلویزیون و رادیو می شنوید البته اگر سانسور نشود، بدانید که اسلام خیلی حق به گردن شما زن ها دارد، اسلام شما را از بدبختی نجات داد. مگر زن حق داشت اظهار عقیده کند و مگر زن حق داشت خودش شوهرش را انتخاب کند. این پیامبر(ص) بود که تحول و انقلاب فرهنگی و معرفتی به وجود آورد.

میردامادی ادامه داد: با فحاشی و توهین کردن ما نمی توانیم دلیل و منطق و فلسفه خود را به گوش جهانیان برسانیم. بنابراین در برابر دشمنان و به خصوص اسرائیل و آمریکا وحدت لازم است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز جنایتکاران امریکایی نه به سنی رحم می کنند نه به شیعه. انگلیس هم شیعه انگلیسی دارد، آن هم نه شیعه می خواهد نه سنی. ما همه باید تابع اسلام ناب محمدی باشیم.

وی به شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: کاش کسانی انتخاب می شدند که به فکر مردم باشند و به فکر سفرهای خارجی نباشند و به این فکر نکنند که به چه کسی برای وزارت رای بدهند که جزو جناحشان باشد؛ این خیانت به شهدا است.

میردامادی با بیان اینکه اسلام به ذات خود مشکلی ندارد، اضافه کرد: شما مدیرکل و رییس اگر خلاف کردید آبروی اسلام را می برید. نمایندگان ما باید نگاهی به زندگی آیت الله مدرس داشته باشند. آیت الله مدرس می گفت خدا به من ترس و طمع نداده است و این باید الگوی نمایندگان مجلس باشد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مملکت دچار مشکلاتی است. 40 سال از انقلاب گذشته است اما چرا دادگاه ها می گویند که قانون درباره فلان موضوع نداریم؟

وی به روز قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی به گونه ای تدوین شده که کامل و جامع و متقن است و به هیچ وجه اجازه تهاجم و نفوذ دشمنان را به کشور نداده است.

میردامادی اظهار کرد: بیانات رهبری پیرامون نابودی داعش بسیار جالب و سازنده بود. درست است که باید از سردار سلیمانی تشکر کنیم، اما باید بدانیم که عنایت الهی نقش اساسی در این پیروزی ها داشته است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که نیروی دریایی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی ما دور از تظاهر و ریا وارد عرصه شوند، بدانند که موفق خواهند شد و خدا پشتیبان آن ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از بسیج و سپاه و ارتش برای کمک رسانی به زلزله زدگان تشکر کردند، اظهار کرد: زلزله زدگان همه چیز داشتند، اما حالا چیزی ندارند. از شما مردم تشکر می کنم که کمک به زلزله زدگان کمک های زیادی کردید.

میردامادی به سخنان سردار سلامی پیرامون برد موشک های کشور اشاره کرد و گفت: اگر کسی زور به ما گفت با مشت دهان او را خواهیم شکست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی