English

از سال ۹۱ تاکنون؛

بیش از یکهزار و هفتصد زندانی با کمک مردمی آزاد شد

ستاد دیه استان البرز اعلام کرد از سال 91 یکهزار و 708 زندانی غیر عمد با کمک های مردمی آزاد شدند.

بیش از یکهزار و هفتصد زندانی با کمک مردمی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر مقدسی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز که امشب در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) کرج برگزار شد، با تبریک ایام بسیج اظهار داشت: ستاد دیه یک نهاد مردمی است و برخی کمک‌های نهادهای اجرایی و مردم را برای حل مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز افزود: ستاد دیه با کمک‌های مردمی کار آزادی زندانیان را انجام می‌دهد و تمام کمک‌ها به ستاد برای آزادسازی افراد نیازمند خرج می‌شود که ستاد دیه در تمام مراکز استان‌ها نیز فعال است.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان البرز از ابتدای تاسیس در سال 91 تاکنون با کمک‌های مردمی هزار و 708 نفر زندانی را آزاد کرد، گفت: بالغ بر  170 میلیارد تومان بدهی از سال 91 پرداخت شد که 71 میلیارد تومان از این مبلغ با بخشودگی شاکیان همراه بود.

مقدسی با اشاره به اینکه 274 نفر زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه آزاد شدند، بیان کرد: از این تعداد  251 مرد و 15 زن بودند که جمع مبلغ آزادی آن‌ها به 32 میلیارد رسید  که بیش از 13 میلیارد تومان با   گذشت طلبکاران انجام شد.

وی به دیه  283 میلیون تومانی ماه‌های حرام اشاره کرد و افزود: مردم حتما وسایل نقلیه خود را بیمه کرده تا به مشکل در آینده منجر نشود و در حال حاضر 315 زندانی جرائم غیرعمد با حدود 48 میلیارد تومان بدهی در البرز وجود دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز با تاکید بر اینکه ستاد دیه نماینده مردم برای گره‌گشایی مشکلات زندانیان است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 315 نفر 60 درصد بدهکار مالی، 34 درصد مهریه و 6 درصد دیه هستند که تمامی این افراد سرپرست خانوار خود هستند.

وی ادامه داد: در سال قبل قسمتی از ثلث حق امام توسط مراجع تقلید به ستاد دیه تعلق گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی