English

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات از گمرکات بناب

سرپرست فرمانداری شهرستان بناب از افزایش 110 درصدی صادرات از گمرکات این شهر خبر داد.

افزایش 110 درصدی صادرات از گمرکات بناب

به گزارش خبرگزاری موج، امین رفیعی عصر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات اقتصادی و مالیاتی شهرستان بناب، با اشاره به فراهم بودن امکانات شهرستان بناب برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: سابقا در صدد تبدیل شهرستان بناب به منطقه ویژه اقتصادی بودیم که این امر نیاز بر زیرساخت‌هایی در این شهرستان داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان بناب، تصریح کرد: شهرستان بناب با توجه به این‌که در موقعیت ویژه جغرافیایی و شاهراه اقتصادی استان آذربایجان شرقی است گزینه بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی تبدیل شدن این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی داشتن گمرک بود که اکنون این کمرگ پس از افتتاح، هرساله بیشتر از سال‌های گذشته بر روی خط رونق قرار می‌گیرد.

رفیعی با اشاره به افزایش 110 درصدی صادرات از گمرک شهرستان بناب، تاکید کرد: صادرات از کمرگ بناب در سال گذشته 18 هزار تن بود که امسال با توجه به زمان مشابه در سال گذشته با افزایش 39 هزار و 22 تنی حدود 110 درصد رشد داشته است.

صمد یزدانی، رییس اتاق اصناف شهرستان بناب نیز در این جلسه با انتقاد از روند افزایش قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره ای در شهرستان بناب، اظهار کرد: مسئولان کمر همت بسته اند با حمایت از این فروشگاه‌های زنجیره ای و دائم التخفیف کمر کسبه و اصناف این شهر را بشکنند.

رییس اتاق اصناف شهرستان بناب، تصریح کرد: برخی از این فروشگاه‌ها که به هر نحوی مجوز داده نشده بود پس از مدتی با مجوزی مستقیم از تهران، فروشگاه خود را افتتاح کرده اند، ظاهرا کسانی که در تهران هستند به وضعیت ترافیکی شهر ما بیشتر از خود ما آشنایی دارند.

ضیاءالله اعزازی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تصویب طرح توسعه نیروگاه حرارتی سهند بناب در مجلس هشتم، اظهار کرد: سرمایه گذاران را جذب و زیرساخت‌ها را آماده کردیم تا فاز بعدی این نیروگاه ایجاد شود ولی متأسفانه با به وجود آمدن مشکلات و موانع، هم سرمایه گذار را از دست دادیم و هم جلوی ساخت فاز بعدی نیروگاه سهند بناب، گرفته شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تعلق حق امتیاز گاز رسانی به نیروگاه سهند بناب، گفت: خیلی بد است که شهرستان بناب با اینکه پل عبور امتیازات مختلف به شهرهای مختلف است ولی کارخانجات و نیروگاه این شهرستان از امکانات بی بهره می‌ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه