English

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

ملت ما ایثارگر هستند

فتاح گفت: ملت ما ایثارگر هستند به گونه ای که با تمام هستی خویش برای کمک به زلزله زدگان وارد عرصه شدند.

ملت ما ایثارگر هستند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پنجمین همایش سراسری زکات در قم اظهار داشت: طبق تصمیم گیری شورای زکات کشور 60 درصد وجوه مورد نظر صرف مستمندان و محرومان جامعه و 40 درصد در بقیه موارد مصرفی زکات، هزینه می شود.

وی افزود: زکات جمع آوری شده باید در همان مکان هزینه شود و حق صرف زکات یک استان در استان های دیگر را نداریم از این رو زکات در استان ها و روستاها مشکلات بسیاری از جامعه از جمله جهیزیه، مسکن، تحصیل و اشتغال و سایر موارد مردم را حل کرده است.

پرویزفتاح با بیان این که مصارف زکات در جامعه باید تبیین شود گفت: در صورتی که رسانه های جمعی مصارف زکات را در موارد مختلف به تصویر بکشند، سئوالات مردم در خصوص صرف زکات حل شده و اراده آنان در پرداخت زکات را قوی تر می شود.

وی ادامه داد: همچنین علما و مبلغان دین اسلام باید راهکارهای قرآنی در خصوص پرداخت زکات و خمس را در جامعه ارائه کنند تا مردم با پرداخت آن بتوانند سهم مهمی در ریشه کن سازی فقر در جامعه داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر این که زکات از موضوعات وحدت آفرین در جهان اسلام است گفت: تمام مذاهب در مورد پرداخت و مصارف زکات مباحث و فتواهایی ارائه کرده اند که این امر نشانگر وحدت در این امر الهی است ضمن این که زکات در مجلس شورای اسلامی نیز تبدیل به قانون شده و دارای ساختارهای قانونی است.

وی افزود: زکات یک موضوع شرعی و واجب است که اگر اشکالاتی در دریافت زکات وجود دارد باید ساختارها اصلاح شود همچنین در این خصوص علما باید مباحث شرعی در خصوص دریافت زکات واجب و مستحب را برای مردم بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 10 درصد مددجویان کمیته امداد امام خمینی قم از چرخه دریافت کمک ها خارج شده اند گفت: سال گذشته به همت کمک های مردمی و دولت این امر با ایجاد اشتغال و خودکفایی تحقق یافت.

فتاح گفت: پارسال سهم تشویقی دولت در تامین بودجه کمیته امداد یک هزار میلیارد ریال بود که به علت وضع نامناسب اقتصادی تنها 60 میلیارد ریال اختصاص یافت از این رو در قانون بودجه سال آینده ، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا از طریق کمک های دولتی، کمک شایانی به مددجویان ارائه کنیم.

فتاح افزود: با خارج کردن مددجویان از کمک های کمیته امداد به دنبال توانمندسازی اقتصادی آنان و حفظ عزت اجتماعی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمک 900 میلیارد ریالی مردم به منطقه زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: ملت ما ایثارگر هستند به گونه ای که با تمام هستی خویش برای کمک به زلزله زدگان وارد عرصه شدند.

زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم در مناسب ها و جشن های نیکوکاری مختلف وارد عرصه می شوند و با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی به وضع محرومان جامعه رسیدگی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه