English

غلامرضا آرامش:

شاهد تحقق ۱۳۰درصدی زکات در سنندج بوده ایم

دبیر شورای زکات شهرستان سنندج گفت: 2 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در هشت ماهه نخست امسال در سنندج جمع آوری شده است .

شاهد تحقق 130درصدی زکات در سنندج بوده ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، غلامرضا آرامش، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت زکات می تواند به اقتصاد جامعه اسلامی و برقراری عدالت اجتماعی کمک کند، اظهار کرد: این نهاد تلاش می کند با جمع آوری و هدایت زکات به سمت نیازمندان در کمک به رفع مشکلات آقتصادی آنها موثر واقع شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعهد این شهرستان در زمینه زکات سال جاری جمع آوری دو میلیارد و 66 است، افزود: دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در هشت ماهه نخست امسال جمع آوری شده است که با جمع آوری این مبلغ شاهد تحقق 130 درصدی زکات این شهرستان بوده ایم .

آرامش با اشاره به اینکه این مبلغ از طریق پرداخت 194 مورد زکات از طریق خیران جمع آوری شده است، اعلام کرد: 415 میلیون تومان از این مبلغ،  زکات مال التجاره، 312 میلیون تومان زکات غلات و مابقی زکات جمع آوری شده هم زکات واجب، کفاره و فطریه بوده است .

وی در ادامه گفت: زکات جمع آوری شده در جهت کمک به مشکلات مختلف نیازمندان شامل کمک هزینه ازدواج، تحصیل، درمان، معیشت و همچنین ساخت پروژه های عمرانی عام المنفعه همچون مساجد، خانه عالم و غسالخانه در سطح روستاهای این شهرستان هزینه شده است .

رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج افزود: جهت کمک به برنامه های زکات به همکاری و همراهی بخشداران، دهیاران و امامان جمعه و جماعت در سطح روستاهای سنندج نیازمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه