English

آیت الله علم الهدی؛

عظمت امروز شیعه مرهون مجاهدت های امام حسن عسکری(ع) است

آیت الله علم الهدی گفت: عظمت امروز شیعه مرهون تلاش‎ها و مجاهدت‌های امام حسن عسکری(ع) است.

عظمت امروز شیعه مرهون مجاهدت های امام حسن عسکری(ع) است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور جمعی از زائران و عزادارن در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع)، امام هادی(ع) و امام را ابن الرضا(ع) می‎گفتند، بیان کرد: این اصطلاح تنها در بین دوستان حضرت مرسوم نبود بلکه دشمنان این امام نیز این اصطلاح را به کار می بردند.

وی عسکر را به معنی ارتش و لشگر دانست و بیان کرد: امام یازدهم را به این جهت عسکری می‌گفتند که بیشترین دوران عمر خود را در زندان‌های ارتش به سر می‌بردند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه امام حسن عسکری(ع) در تثبیت شیعه نقش بسزایی داشته‌اند، بیان کرد: عظمت امروز شیعه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) است. این دو امام همام زمینه های فکری، اجتماعی شیعیان را برای زندگی در زمان عصر غیبت آماده کردند.

وی غیبت را دورانی سخت برای شیعیان دانست و گفت: در این دوران مردم به طور مستقیم با امام معصوم(ع) در ارتباط نیستند از جهتی نیز باید زندگی خود را بر اساس سیره و روش امامت و ولایت مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امام یازدهم در دوران امامتشان بدنه اجتماعی شیعه را به عنوان یک جریان سیاسی در تشکیل‌سازی جامعه به خوبی مدیریت کردند.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) در تمام دوران زندگی خود یا در زندان و یا تحت فشار و اختناق در منزل خود بودند اما از هر فرصتی برای ارتباط و هدایت شیعیان استفاده می‌کردند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دستگاه حکومت بنی عباس از جانشینی این امام همام وحشت داشتند و می‌دانستند جانشسن این امام آقایی است که جهان را پر از عدل و داد می‌کند از این رو با در تحت نظر گرفتن امام عسکری(ع) در فکر نابودی حضرت مهدی(عج) بودند.

وی در ادامه سخنان خود به تعطیلی روز شهادت امام عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: برخی از افراد با این تعطیلی مخالف بودند و این روز را به عنوان سرآغاز ولایت و امامت  امام زمان(عج) و روز شادی می‌دانند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شهادت هر امام همام سرآغاز ولایت و امامت  امام بعدی است، گفت: امام زمان(عج) امام زنده و حاضر هستند و ما در سایه توجهات این حضرت زندگی می‎کنیم از این رو سالروز آغاز امامت ایشان برای ما موضوعیت و ارجعیت دارد.

در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در غم شهادت امام عسکر(ع) مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه