English

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی:

بزرگترین چالش کاراته کشور، سبک گرایی است

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی اظهار کرد: وجود حدود۸۰ سبک کنترلی و آزاد یکی از معضلاتی است که باعث چند شاخه شدن خانواده کاراته کشور شده است.

بزرگترین چالش کاراته کشور، سبک گرایی است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج از مشهد،سعید رزم آرا با اشاره به فعالیت حدود ۷۰ سبک کنترلی و آزاد در هیات کاراته خراسان رضوی عنوان کرد: هرچند وجود تعداد زیادی سبک در این رشته پرطرفدار کار را برای مدیریت و هماهنگی این حوزه قدری مشکل میکند، اما در چند سال اخیر آرامش خوبی در کاراته استان حکم فرما شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۹ هیات شهرستانی در کاراته استان افزود: جذابیت رشته کاراته و امکان انجام این ورزش در دانشگاه ها، مدارس،نهادهای اداری، نظامی، سیاسی و فرهنگی باعث شده در تمام شهرستانهای تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان، در هردو بخش آقایان و بانوان فعال و وضعیت قابل قبولی داشته باشیم.

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی با بیان اینکه سبکهای آزاد نیز در حوزه خرید احکام، آزمونها، استاژها و ... نقش موثری در منابع مالی فدراسیون و هیات دارند، ادامه داد: این امر می طلبد که فدراسیون و هیات به سبکهای آزاد نیز همانند سبکهای کنترلی بها بدهد که سعی کرده ایم، نگاه عادلانه ای به سبک های آزاد کاراته داشته باشیم که نتیجه آن رشد چشمگیری است که در این بخش شاهد هستیم.

وی گفت: در حال حاضر ۴ کاراته کار شامل علی اورعی و حیدر براتی در بخش آقایان و فاطمه رجایی و عاطفه جهانی فر در بخش بانوان، نمایندگان شایسته ای هستند که به تیم ملی سبکهای آزاد کشور راه یافته اند و امیدواریم برای جامعه کارته استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

رزم آرا به ارتقا دو داور کارته استان به درجه آسیایی، اخذ مجوز ۲ نفر از مربیان استان به عنوان مدرس رسمی فدراسیون، رشد قابل قبول در حوزه بانوان و ارتباطات فرهنگی با حوزه علمیه و بسیج اشاره و عنوان کرد: قطعا نقاط ضعف و حاشیه های اندکی نیز در این مدت وجود داشته که همواره با برخورد صادقانه هیات و نقدهای منصفانه و همراهی قابل تقدیر رسانه ها در جهت رفع آنها کوشیده ایم.

وی با اشاره همدلی و وفاقی که در بین پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان تمامی سبکهای کاراته استان وجود دارد عنوان کرد:  خوشبختانه بر اساس شاخص های فدراسیون،دربین هیات های استانی در جایگاه پنجم کشور قرار داریم که این موفقیت و شرایط نسبتا مطلوب را مدیون همراهی های تمامی اعضای حدود ۸ هزارنفرخانواده کاراته خراسان رضوی هستیم.

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی در خصوص حضورش به عنوان کاندید ریاست دور بعد در انتخابات پیش روی این هیات بیان کرد: تاکنون پنج نفر از اعضای خانواده کاراته ثبت نام کرده و منتظر طی شدن مراحل قانونی و تاییدصلاحیت هستیم؛ امیدوارم  مجمع انتخاباتی خوب و بی طرفانه ای را داشته باشیم و هرکه لیاقت خدمت به جامعه کارته استان را دارد به این توفیق دست یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه