English

رییس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد

راه‌اندازی پایگاه‌های مشاوره حقوقی در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

رییس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ریش‌سفیدان، بزرگان و متنفذین در جامعه ایلی و عشیره‌ای استان از احترام خاصی برخوردارند.

راه‌اندازی پایگاه‌های مشاوره حقوقی در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مزارعی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر یاسوج از راه‌اندازی پایگاه‌های مشاوره حقوقی در مساجد شهرهای استان در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی هدف از انجام این کار را تسهیل مراجعه حضوری و ملاقات عمومی مردم با مجموعه دستگاه قضایی استان و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنان بیان کرد و اظهار کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه‌های معنوی و نورانی و دستگاه قضایی هر دو برگرفته از بطن انقلاب هستند و تلاش می‌شود به‌صورت دوره‌ای و ثابت نظیر چنین ملاقات‌هایی در مساجد شهرهای استان باهدف رضایتمندی مردم انجام شود.

رییس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: در دادگستری استان قصد داریم به‌منظور افزایش اطلاعات حقوقی مردم و بهره‌وری بیشتر از ظرفیت بسیج حقوقدانان، این نهاد را فعال و از مساجد به‌عنوان سنگر خروجی بهترین‌های بسیجی استفاده نماییم.

مقام ارشد قضایی استان بابیان اینکه در ملاقات‌های مردمی بخش عمده‌ای از مشکلات مراجعات نبود اطلاعات حقوقی است اظهار کرد: حضور حقوقدانان در مساجد و دادن اطلاعات حقوقی به مردم، سبب می‌شود که مسیر حقوقی یک پرونده به‌درستی طی شده و چنانچه مشکل حقوقی وجود داشته باشد توسط قشر حقوقدان بسیجی برطرف شود.

مزارعی در ادامه به آغاز امامت امام عصر (عج)، ارائه خدمت و یاری مظلوم و حمایت از مستضعفان اشاره کرد و در خصوص راه‌اندازی پایگاه حقوقی مساجد اشاره و گفت: وقتی در مساجد پایگاهی از مجموعه حقوقدانان وجود داشته باشد و ارشادات حقوقی که مردم لازم دارند ارائه شود مردم می‌توانند از اطلاعات حقوقی آنان استفاده نمایند چه‌بسا یک مشاوره درست حقوقی راه پرپیچ‌وخم دستگاه قضایی را کوتاه کند زیرا بسیاری از طرح دعاوی، نتیجه ناآگاهی از مواد قانونی است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه سالانه قریب به 150 هزار پرونده در دادگستری استــــان ایجاد می‌شود، به فرهنگ صلح و سازش اشاره کرد و گفت: با توجه به فرهنگ قومی و قبیله‌ای حاکم بر استان و احترامی که ریش‌سفیدان، بزرگان و متنفذین، در جامعه ایلی و عشیره‌ای استان دارند اقتضا دارد از قابلیت ایشان در جهت صلح و سازش استفاده شود.

در پایان این ملاقات مردمی، دستورات لازم قضایی جهت تسریع در پرونده‌های آنان صادر شد.

رییس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه