English

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش:

ترویج و تقویت سیستم خود ارزیاب در مدارس اولویت برنامه تعالی مدیریت مدرسه است

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در همایش آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه هدف از اجرای این برنامه را ترویج و تقویت سیستم خود ارزیاب در درون مدرسه، ارتقای کیفیت آموزشی و مشارکت مسوولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه عنوان کرد.

ترویج و تقویت سیستم خود ارزیاب در مدارس اولویت برنامه تعالی مدیریت مدرسه است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، عظیم محبی در این همایش که با حضور معاونین آموزشی، کارشناسان و مدیران برگزیده برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان در سالن همایش پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، افزود: این برنامه با هدف ارتقای سیاست‌های کلان آموزشی در دستور کار قرار گرفته و بعد از چند سال اجرا به صورت آزمایشی در حال حاضر کلیه مدارس دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را تحت پوشش قرار داده است.

وی اصلاح و تعریف رویکرد‌ها را از مهم‌ترین اهداف برنامه تعالی مدیریت مدرسه دانست و افزود: در واقع رویکرد ساختنی و یافتنی است و در هر مدرسه متفاوت از مدرسه دیگر خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: رویکرد‌ها در آموزش‌وپرورش از مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و مبانی علمی سرچشمه می‌گیرند و لازم است بر اساس شرایط فرهنگی، امکانات و فرصت‌های موجود مدارس بومی‌سازی شوند.

وی افزود: در برنامه تعالی مدیریت مدرسه تلاش می‌شود تا هویت متعالی در دانش آموزان شکل گیرد و در طول آموزش‌های علمی به مهارت‌های شغلی، انسانی و فردی نیز مسلط شوند تا شاهد حضور این آینده‌سازان به صورت تمام‌عیار در جامعه باشیم.

محبی با بیان اینکه مدارس در ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در چهار سطح ممتاز، متعالی، پویا و موفق رتبه‌بندی می‌شوند اظهار کرد: مدارسی که در استان‌ها در این طرح به عنوان سطوح ممتاز و متعالی شناخته می‌شوند، توسط تیم‌های ارزیابی وزارتخانه در تابستان مورد ارزیابی دوباره قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نوآوری کلید کیفیت است و آموزش باید بر اساس چار چوب و ضوابط خاص باشد، گفت: برنامه تعالی مدیریت به منزله چتری است که همه فعالیت های مدرسه را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه تعالی مدیریت مخاطب ما منحصر مدیرنیست، افزود:  هدف ما از برنامه تعالی این است که همه فعالیت های مدرسه دراین طرح قرار می گیرد و مدیر قرار است مدرسه را ارتقا دهد.

محبی با اشاره به اینکه برنامه تعالی مدیریت به منزله چتری است که همه فعالیت های مدرسه را پوشش می دهد، خاطر نشان کرد: در این برنامه مدل استقرار کیفیت و امکان بخشی است که سنجش و ارتقا را در بر می گیرد.

وی با توجه به اینکه ارتقا کیفیت از جنس تفکر راهبردی است، تصریح کرد: این فرآیند ها از طریق برنامه مشخص می شود که بر پایه منطق پژوهی صورت می پذیرد.

عظیم محبی خود ارزیابی و بررسی وضع موجود در همه محورها را در برنامه تعالی مدیریت ضروری برشمرد و بیان کرد: جنس کار مدیران در این برنامه پژوهشی و اقدام پژوهی است که با فرضیه سازی درست از وضع موجود هدف گذر از برآیند کار علمی است تا حرکت را به سوی کیفیت هموار کند.

وی مشارکت سازنده و منطقی را امری  مهم در فرآیند کار مدیران ذکر کرد و یاد آور شد: با دادن نقش به دانش آموزان در مدرسه منجر به رشد اجتماعی دانش آموزان شویم

محبی با اشاره به اینکه جهت گیری و رویکرد موجود به مدرسه معنا می بخشد، اذعان داشت: اگر طبق ساحت های سند تحول بنیادین پیش رویم و آنرا به صورت تلفیقی اجرا کنیم به جنبه هایی از رشد و حیات طیبه دست پیدا می کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار گروهی و تقسیم کار در دانش آموزان منجر به خلاقیت و رشد شخصیتی دانش آموزان می شود متذکر شد: تربیت یک نوع هویت متعادل است روح برنامه تعالی در قالب ارتقای کیفیت و رشد همه جانبه است.

تجلیل از مدیران برگزیده آموزش و پرورش لرستان

گفتنی است، در ادامه این همایش از مدیران برگزیده  کشوری و استانی این برنامه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی