English

دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان:

تغییر کاربری سیمان در پروژه های عمرانی و شهری می تواند صنعت سیمان را ازرکود خارج کند

نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با مدیران واحدهای تولید سیمان با هدف بررسی مسایل و مشکلات این بخش در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

تغییر کاربری سیمان در  پروژه های عمرانی و شهری می تواند صنعت سیمان را ازرکود خارج کند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با توجه به رکود صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی و شهری گفت: شاید تا ده سال آینده ساخت و ساز مسکن به شکل سابق بازنگردد و باید  راهکار جدیدی برای تولیدکنندگان این بخش اندیشیده شود.

شهریار شعبانی بیان کرد: با ایجاد هلدینگ های گسترده با حضور چند صنایع بزرگ تولیدی می توان در کشورهای آسیایی شهرک سازی های جدیدی را رقم زد و زمینه فعالیت این واحدها فراهم شود.

قائم مقام مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان نیز در این نشست گفت:  تکمیل زنجیره تولید سیمان در کشور از زمان انقلاب به سرعت شکل گرفت و ظرفیت تولید داخل رشد چشمگیری داشت به نحوی که نیاز داخل و کمبودها تامین شد و همزمان نیز صادرات وجود داشت.

علی محمد پارسایی افزود: متاسفانه چند سال اخیر که با رکود سنگین ساختمان سازی مواجه شده ایم مشکلات صادرات نیز افزایش یافته است و در صورت ادامه این وضعیت تعدادی از واحدها رو به ورشکستگی و توقف تولید خواهند رفت.

وی بیان کرد: مشکلات واحدهای سیمان شامل کمبود نقدینگی، کاهش قیمت های محصولات تولیدی، بهره های بانکی بالا، افزایش قیمت های حمل و نقل ، مشکلات زیست محیطی مخصوصاً واحدهای قدیمی تر که در مجاورت شهرها هستند می توان عنوان کرد.

پارسایی  اضافه کرد: برای بهتر شدن شرایط فعالیت این واحدها پیشنهاد می شود تغییر الگوی مصرف سیمان بتن ، حرکت به سمت اسکلت های بتنی به جای فلزی، مبلمان شهری بتنی، اتمام پروژه های عمرانی وسیع و شهری انجام گیرد.

معاون تولید و فروش شرکت سیمان اصفهان در این نشست گفت: در کشورهای دیگر مخصوصا در قاره اروپا و صنعتی دارایی، مالیات و مسایل بیمه را نسبت به شرایط اقتصادی و میزان رونق کشور خود مطابقت می نمایند و با توجه به شرایط برای واحدها تصمیم گیری می نمایند ولی متاسفانه در ایران همیشه شرایط یکسان است و بصورت یکنواخت باید مالیات پرداخت شود.

محمدرضا قارایی تصریح کرد: سیمان کالای تجاری محسوب نمی شود چرا که در برخی موارد هزینه جابجایی یک کانتینر سیمان از خود محموله بیشتر می شود ولی نگاه ارگان ها و سازمان ها به این محصول تولیدی شبیه به کالای تجاری گران قیمت است.

معاون تولید و فروش شرکت سیمان اصفهان خواستار تعریف پروژه های شهری و صنعتی برای استفاده از سیمان و بتن شد گفت: متاسفانه این نوع پروژه ها  تقریبا رو به صفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه