English

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان:

استان کردستان ظرفیت های فراوانی دارد که می‌تواند به توسعه کشور هم کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی در کردستان وجود ندارد و ما با این شرایط توان رقابت با دیگر استان‌ها را نداریم.

استان کردستان ظرفیت های فراوانی دارد که می‌تواند به توسعه کشور هم کمک کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، حسین فیروزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که روز سه شنبه(7 آذر) در سنندج برگزار شد، اظهار کرد : بخش خصوصی از نمایندگان و دولت این را انتظار دارند که حمایت شوند چون حمایت از آنها موجب رونق و آبادانی استان می شود.

وی ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از بخش خصوصی، افزود: اگر دولت و مجلس از استان کردستان و بخش خصوصی حمایت کنند استان ما آبادتر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ادامه داد: استان کردستان ظرفیت های فراوانی دارد که می‌تواند به توسعه کشور هم کمک کند.

وی در ادامه به ظرفیت های استان کردستان اشاره و تصریح کرد: کشاورزی این استان رو به رشد و امیدوارکننده است و همچنین ما 220 کیلومتر مرز رسمی با کشور عراق و دو مرز رسمی در بانه و مریوان داریم که می‌توانند به اقتصاد ملی کمک کنند.

فیروزی خواسته مردم استان از دولت و مجلس را تکمیل زیر ساخت‌های توسعه استان برشمرد و گفت: از سال ۸۱ عملیات بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب که بخشی از آن در استان کردستان واقع شده شروع شده است که این پروژه کارکرد ملی دارد؛ ابتدا قرار بود پنج ساله تمام شود اما هنوز این پروژه نیمه تمام است و بخش بزرگی از دغدغه های ما را تشکیل می‌دهد.

وی این کندی کار را موجب هدررفت سرمایه‌های طبیعی و انسانی استان دانست و گفت: پروژه احداث جاده سنندج - مریوان هم باید تسریع یابد زیرا به واسطه وجود مرز باشماق ما سکوی صادرات کشور هستیم و اگر این جاده تکمیل شود وضعیت صادرات کشور هم بیشتر رونق می ‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان همچنین گفت: پیشرفت ۴۰ درصدی فرودگاه سقز بعد از ۱۵ سال از آغاز آن مورد قبول نیست و در احداث این پروژه هم باید تسریع صورت گیرد.

وی در ادامه با عنوان اینکه در استان کردستان هیچگونه مشوقی برای سرمایه گذاران وجود ندارد، بیان کرد: اگر مشوق ها نباشد ما توان رقابت برای جذب سرمایه گذار با دیگر استان‌ها را نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، جذب سرمایه گذار خارجی با استفاده از مشوق‌ها را یکی از دغدغه‌های استان دانست و عنوان کرد: توسعه متوازن و عدالت را باید اجرایی کنیم و برای جذب سرمایه های خارجی در کشور چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی هم ظرفیت بسیار خوبی است که برای استان های کم برخوردار باید مشوق‌هایی را لحاظ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه