English

عضو مجلس خبرگان رهبری:

وقف در سلامت و امنیت جامعه نقش اساسی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف در سلامت و امنیت و استقلال جامعه و بالابردن میزان معرفت جامعه می تواند نقش مهمی داشته باشد اما از آن غفلت شده است.

وقف در سلامت و امنیت جامعه نقش اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه منطقه شمال استان اصفهان، گفت: یکی از نشانه ها و دلائل غنی بودن اقتصاد و فرهنگ اسلامی توجه به موضوع وقف است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها باید تحلیل و تفسیر شود، افزود: نقش وقف در اقتصاد، سلامت و امنیت جامعه و نقش وقف در پیشرفت علم و توسعه علمی، سلامت جسم، سلامت روحی و فکری، ارتقای میزان معرفت جامعه و نقش وقف در مبارزه با فقر اگر به درستی تحلیل و تفسیر و تعریف شود بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل خواهد شد.

آیت الله عبدالنبی نمازی همچنین نقش وقف در امنیت اجتماعی و سلامت خانواده و ازدواج را یاد آور شد و ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی ازدواج جوانان آسان سازی شود از بسیاری منکرات و آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد، چرا که منشأ بسیاری از مشکلات اجتماعی به دلیل عدم تعهد افراد به خانواده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان جرم شناسی، بیشترین جرم ها را به خانواده های فقیر نسبت داده اند که به دلیل محرومیت هایی که با آن روبرو هستند دست به جرم و جنایت می زنند، گفت: در وقف باید اولویت های امروز جامعه استخراج و به مردم معرفی شود تا براساس اولویت ها و نیازهای روز جامعه اقدام شود.

امام جمعه کاشان نقش وقف در ارتقای معرفت جامعه را مهم قلمداد و عنوان کرد: وقف در کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب که به دلیل فقر از ادامه تحصیل باز می‌مانند می تواند نقش مهمی داشته باشد، چرا که بین آنها استعدادهای درخشان زیادی وجود دارد.

به گفته وی در بین دانش آموزان و دانشجویان و طلابی که به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل منصرف می شوند امکان اینکه برخی از آنها در آینده بتوانند به عنوان یک عالم و یا مفسر و دانشمند به جامعه خدمت کنند زیاد است.

آیت الله عبدالنبی نمازی گفت: اگر موقوفاتی در زمینه کمک به دانش آموزان و دانشجویان و طلاب وجود داشته باشد و از آنها حمایت شود و هزینه تحصیلات آنها و حتی تحصیلات خارج از کشور آنها تأمین ‌شود می تواند برای آینده جامعه مفید و موثر باشند.

وی وقف در زمینه ازدواج، پیشگیری از طلاق و ارتقای فرهنگ جامعه را مهم خواند و بیان کرد: عامل اصلی گناه و فساد در جامعه جهل است از این رو برای رسیدن به سعادت، جهل باید تبدیل به علم شود چرا که علم روشنایی است اما جهل تاریکی و ظلمات است و هرجایی که علم باشد آنجا روشنایی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان علم را عامل کمال جامعه و جهل را عامل عقب ماندگی جامعه خواند و افزود: جامعه در نظام توحیدی باید مسلح به سلاح علم باشد و اولویت نظام اسلامی نیز پیش بینی اعتبار برای بالابردن سطح آگاهی مردم است.

وی وقف را یکی از عوامل تأثیرگذار در بالابردن سطح آگاهی مردم یک جامعه دانست و اظهار داشت: مدیریت امامزادگانی که در اختیار وقف است باید به جامعه معرفی شود و یکی از راههای معرفی امامزادگان در دسترس بودن اطلاعات هریک از امامزادگان برای زائرین آن است تا متوجه باشند چه امامزاده ای را زیارت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان  گفت :وقف در سلامت و امنیت و استقلال جامعه و بالابردن میزان معرفت جامعه می تواند نقش مهمی داشته باشد اما از آن غفلت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی