English

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان خبر داد

مسمومیت هفت نفر با گاز مونوکسید کربن در یک شب

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: شب گذشته در حادثه ای در شهرک ولیعصر اصفهان پنج با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند که این سه مرد، یک زن و یک کودک به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شدند.

مسمومیت هفت نفر با گاز مونوکسید کربن در یک شب

به گزرارش خبرگزاری موج از اصفهان، عباس عابدی در گفتگویی اظهار داشت: همچنین دو خانم هم در شهرستان های فلاورجان و خمینی شهر با این گاز خطرناک مسموم شدند که به بیمارستان های شفا و شهید اشرفی اعزام شدند تا سیر مراحل درمان صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به این که علّت تمامی حوادث شب گذشته دودکش بخاری منازل بود، تصریح کرد: گاز مونوکسید کربن بی رنگ، بی بو و بدون طعم و غیر محرک است که تماس طولانی با این گاز، سردرد، گیجی و ضربان شدید شقیقه ها را به همراه دارد که در مواردی می تواند بسیار خطرناک و باعث مرگ انسان شود.

عابدی خاطر نشان کرد: با توجه به این که فصل زمستان نزدیک است و استفاده از بخاری ها روز به روز بیشتر می شود، بهتر است خانواده ها نکات ایمنی را بسیار جدی بگیرند و از سلامت دودکش بخاری منزل خود اطمینان کافی را داشته باشند.

این مسوول همچنین گفت: سال ۹5 شاهد مسمومیت ۲۸۸ نفر و همچنین فوت ۲۹ نفر بر اثر گاز مونوکسید کربن بودیم و در سال جاری تا کنون به ۱۴۱ نفر امداد خواهی شده که این می تواند زنگ خطر بزرگی برای همه مردم باشد تا دچار این حوادث خطرناک نشوند.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان اصفهان ادامه داد: مواردی از مسمومیت های کشنده با گاز مونوکسید کربن هم در رانندگانی گزارش شده است که برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیکی استفاده کرده اند که این کار خلاف اصول ایمنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه