English

در نشست بسیج، گذشته- حال - آینده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان مطرح شد:

بسیج بهترین منبع، مرجع و الگو برای مشارکت سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی است/ برگزاری نخستین همایش «راویان جنگ» در گیلان

به مناسبت 5 آذر روز بسیج، نشست "بسیج، گذشته- حال - آینده" با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

بسیج بهترین منبع، مرجع و الگو برای مشارکت سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی است/ برگزاری نخستین همایش «راویان جنگ» در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کیوان محمّدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه شهید اسحاقی دوست مشترک ما و حاج آقا ساجدی در دوران انقلاب و دفاع مقدس بود، به نامگذاری پایگاه مقاومت بسیج سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به نام این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: اگر امروز شهید اسحاقی در بین ما حضور داشت، شاید در جایگاه رفیع علم و اندیشه کشور نقش آفرینی می کرد لذا خوشحالم که نام این شهید بزرگوار به عنوان یک بسیجی فرهنگی در این سازمان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس گروهی تحت عنوان «راویان جنگ» داشتیم، ادامه داد: سلاح راویان جنگ ضبط صوت و دوربین برای ثبت اسناد مربوط به جنگ تحمیلی بود و شهید اسحاقی یکی از شهدای این راه است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به پاس خدمات ارزنده شهدای راوی جنگ به ویژه شهید اسحاقی که برای کشور و دفاع مقدس انجام دادند، بتوانیم نخستین همایش «راویان جنگ»  را در دی ماه امسال در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار نماییم.

وی با تاکید بر اینکه رشادت ها و فداکاری های نسل انقلاب و دفاع مقدس را باید به صورت یک نمایشگاه در استان درآوریم، گفت: بالغ بر 10 ها جلد کتاب دستاورد راویان جنگ است که باید به جامعه معرفی شود.

محمّدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براینکه آحاد مردم ایران بسیجی هستند افزود: ملت ایران در همه فراز و نشیب های این چهار دهه، همراه و همفکر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و نشان دادند که همواره در راه دفاع از آرمان ها و مقدساتشان پای کار هستند و کوتاه نخواهند آمد و این راه ادامه را ادامه می دهند.

بسیج، سرمایه ملّی و چشمه جوشان ارزشی و اجتماعی ماست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد ساجدی، امام جمعه آستانه با بیان اینکه پرداختن به مقوله «بسیج» از زوایای مختلف و با رویکردهای متفاوت امکان پذیر و حائز اهمیت است، گفت: نگاه ما به بسیج به عنوان نسل اول انقلاب یک نگاه رسمی و رفع تکلیفی نیست.

وی مردم را نقطه ثقل بسیج دانست و افزود: سازمان بسیج پشتیبان، سازماندهی کننده و هدایتگر است لذا نباید به دنبال توسعه کمی بسیج باشیم، بلکه هدف ما ایجاد بسیج مردمی در خدمت توسعه و پیشرفت نظام اسلامی است.

امام جمعه آستانه اشرفیه، تأسیس نهاد بسیج را دارای گذشته دور از صدر اسلام و گذشته نزدیک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مبدا و منشاء بسیج صدر اسلام است، اما بعد از شکل گیری مدینه النبی سازمان های اداری و اجتماعی وجود نداشت و مسجد پایگاه همه امور به ویژه سازماندهی مردم برای دفاع و عرصه های نظامی بود.

این کارشناس دینی، با اشاره به دیدار امام(ره) با پاسداران انقلاب اسلامی در 4 آذر سال 58، اضافه کرد: سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب در این دیدار الهام بخش تأسیس بسیج شد.

حجت الاسلام ساجدی، آخرین پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز بسیج را آذر 67 دانست و متذکر شد: تفسیر و ادبیات زیبای امام از بسیج به عنوان شجره طیبه، نشان دهنده اندیشه ها و انگیزه های ایجاد این نهاد است. امام در پیام مذکور فرمود «اگر  بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید» و نیز متذکر شد «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد» لذا امام به نکته ای اشاره داشت که امروز آثار آن را در منطقه شاهد هستیم.

وی «آحاد مردم» و «اخلاص» را محتوا و دو مولفه اساسی بسیج دانست و خاطرنشان کرد: به پاس قدرشناسی از ایثارگران بعد از جنگ، قوانین قابل توجیهی تصویب شد لذا سازمان مدیریت کننده بسیج باید مراقب شائبه ها باشد.

امام جمعه آستانه اشرفیه، اقدامات فرهنگی بسیج از جمله راهیان نور را نیازمند سیاستگذاری درست و معرفی خوب و دقیق دانست و افزود: شهید مطهری در کتاب «آفات انقلاب» فرصت طلبی و فرصت طلبان را یک تهدید برای آینده هر انقلابی معرفی می کند. متاسفانه امروز بعضاً شاهد سوءاستفاده از بسیج و بسیجیان در مسائل سیاسی و جناحی هستیم.

حجت الاسلام ساجدی، با بیان اینکه بسیج یک سرمایه ملی، منبع بی بدیل و چشمه جوشان ارزشی و اجتماعی ماست، یادآور شد: نباید این سرمایه را نابجا هزینه کنیم، زیرا آینده انقلاب و نظام به این سرمایه وابسته است.

وی فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در جمع بسیجیان را راهگشا دانست و تصریح کرد: رهبری بر مسئله توسعه کشور بر مبنای الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت با تکیه بر مشارکت عمومی اهتمام دارند لذا بسیج بهترین منبع، مرجع و الگو برای مشارکت سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی است. مقام معظم رهبری در انتخابات اخیر نیز بر اصل مشارکت حداکثری تاکید فرمودند.

این کارشناس دینی، خون پاک هزاران شهید را پشتوانه بسیج دانست و اظهار کرد: خاستگاه نهاد مهم و معتبر بسیج و پشت این الگوی رفتاری مبارک، قداست، معنویت و ایثار افسانه ای و غیر قابل وصف وجود دارد لذا باید قدرشناس این نعمت بزرگ باشیم.

سرهنگ پاسدار محمود احمدی رئیس سازمان بسیج کارمندان و ادارات کل استان هم در این نشست در سخنانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، به موفقیت‌های اخیر رزمندگان در نبرد با داعش اشاره کرد و گفت: به فضل الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وعده سه ماهه گذشته سردار سلیمانی مبنی برنابودی داعش محقق شد.

وی افزود: این افتخاریست که سردار سلیمانی این وعده را در گیلان و در مراسم اربعین شهید مرتضی حسین پور شلمانی عنوان کردند.

احمدی با بیان اینکه گیلانیان در بحث نبرد با داعش مشارکت بالایی داشتند خاطرنشان کرد: تنها بیش از هزار نفر از ادارات گیلان خواهان مشارکت در این خصوص بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه