English

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

حرف‌های صریح آیت‌الله ملک‌حسینی در جمع دانشجویان/ از ستاره‌دار کردن دانشجویان پاک تا کوه‌خواری و زمین‌خواری

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیال نشود که خواب هستیم و دنبال نمی‌شود، اگر نبود برخی از فریادها اتفاقات غیر از این بود، همچنین اگر نبود متاسفانه حمایت‌های غلط بعضی از کسانی که در جای دیگر غارت کرده‌اند و دوست دارند همه جا این غارت باشد، اتفاقات غیر از این‌ها بود.

حرف‌های صریح آیت‌الله ملک‌حسینی در جمع دانشجویان/ از ستاره‌دار کردن دانشجویان پاک تا کوه‌خواری و زمین‌خواری

به گزارش خبرگزاری موج، اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان عصر امروز با آیت الله سید شرف الدین ملک الحسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

آیت الله سید شرف الدین ملک الحسینی نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار با تلاوت حدیث شریفی از اهل بیت (ع) بیان کرد: به احادیث ساده نگاه می‌شود و اگر نشود، مفاهیم بلندی را عرضه می‌کند.

وی با اشاره به بخشی از این حدیث اظهار کرد: در حدیث آمده است هیچ خانه ای پر از شادی نمی‌شود مگر اینکه خداوند اشک را بر آن مسلط می‌کند؛ یعنی ولنگاری‌های اجتماعی، رها شدن در عرصه‌های ابتذال فرهنگی، این سنتی را بدون شک به دنبال می‌آورد که خدواند بزرگ میدان به استمرار این ابتذال‌ها و خوشی‌ها و شادی‌ها نمی‌دهد و غم را، بلا را و نابودی را مسلط بر چنین فضای آلوده فرهنگی می‌کند.

آیت الله ملک الحسینی با اشاره به بخش دیگری از حدیث شریف، افزود: کسی نمی‌خرد چیزی را که به آن نیاز ندارد، مگر می‌فروشد آنچه را که به آن نیاز دارد؛ به این معنا که جامعه در عرصه اقتصاد، هرگاه اولویت‌های اقتصادی خود را کنار گذاشت و اولویت دوم را جایگزین اول بکند بدون تردید به دست خود جامعه خویش را نابود می‌کند.

وی بیان کرد: روزگار سخت پس از قناعت نکردن، اسراف‌ها و اشرافی گری ها و آنچه که در جامعه گاه دیده می‌شود، پیامد آن‌ها این است که آن جامعه باید روزی که نیاز دارد، بداند که باید از این نیازها دست بکشد و در منجلاب فقر و بدبختی و رکود و بیکاری قرار بگیرد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه ای که بیکار و مبتلا به رکود اقتصادی می‌شود، این اتفاق معلول این است که دیگران که باید کار می‌کردند تا از کارشان کار متولد شود، پول را در چرخه صحیح اقتصادی قرار می‌دادند تا از پول، پول تولید شود و در ترکیب انسان و سرمایه اشتغال حاصل شود و در تداوم اشتغال جامعه به حیات اقتصادی خود ادامه دهد، این کار را انجام نداند؛ وقتی انسان رابطه خود را با کار و سرمایه اصلاح نکند همین اتفاقی که در این بخش از حدیث بیان شد برای آن جامعه رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه زمانی می‌تواند از این مخمصه‌های اقتصادی بیرون برود که رویکرد مسرفانه و اشراف گرابانه را اصلاح کند، و به سمت اقتصاد به معنای میانه روی و اعتدال برود، افزود: مگر نه این است که بیکاری فقر آورده است، مگر نه این است که رکود، ورشکستگی منجر به فقر آورده است؛ باید در احادیث اهل بیت و نبی مکرم (ص) بیشتر توجه کرد.

آیت الله ملک الحسینی عنوان کرد: این دو سنت فرهنگی و اقتصادی که مطرح شد، سنت‌های انکار ناپذیر و اجتناب ناپذیر است، نمی‌شود گفت: نه، باور ندارم و نه، می‌شود گفت محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: هم به وضوح دیده می‌شود این سنت‌ها و هم تحقق آن خورد کرده است استخوان‌های جامعه را.

وی با بیان اینکه شما مدیران فردا هستید، تصریح کرد: امروز گله می‌کنید از مسئولانی که عمر آن‌ها پایان یافته است، چه آن‌هایی که تبعیض می‌کنند و چه آن‌هایی که قوم گرایی می‌کنند و چه آن‌هایی که سایه شوم سیاست بازی را بر دانشگاه و غیر دانشگاه حاکم کرده‌اند.

وی ادامه داد: آن‌ها نیز روزی مثل شما دانشجوی بودند با حرکت‌های متفاوت و با جنبش‌های فکری خاص که منتقد پیشینیان خود بودند، ولی چه می‌شود، وقتی نوبت به خود آن‌ها می‌رسد اینگونه عمل می‌کنند؛ آن‌ها نه از آسمان آمده‌اند و نه از عمق زمین خارج شده‌اند، یک اتفاق ممکن است بیفتد، که انسان آنچه را که امروز به مثابه نگرش است، فردا به مثابه نگرش خود قرار ندهد؛ استمرا بر نگرش صحیح راه برون رفت از مخمصه‌های اجتماعی و سیاسی است.

آیت الله ملک الحسینی با اشاره به بخش سوم حدیث عنوان کرد: عزت گاه ممکن است ظاهری و صوری باشد، اما اگر بر مدار حق سیر شود آن عزت واقعی است.

وی ادامه داد: امروز اگر کسی از کاری و یا چرخه مدیریتی کنار گذاشته می‌شود به جهت اینکه باند مقابل آمده و ظرفیت‌های او را نگاه نمی‌کنند؛ مهم این است که مخالف سیاسی اوست، این ذلت ظاهری است؛ اما اگر بر مدار حق سیر نمی‌کرده ذلت واقعی هم هست؛ اما اگر کنا گذاشته شده چون حق گرا و حق مدار بود این فرد عزیز است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روزی کسانی را که امروز شما آن‌ها را اهل قوم گرایی و تبعیض گرایی می‌بینید به عنوان یک منتقد به مدیران جامعه خود انتقاد می‌کردند، اما امروز که نوبت به خود آن‌ها رسید نیز همان اتفاق می‌افتد که این یک ذلت الهی است و یک نکبت است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه‌های اجتماعی عزت و ذلت انسان را تعیین نمی‌کنند، بیان کرد: حق عزت و ذلت انسان را تعریف می‌کند، اگر تبعیض به نفع ما بود سکوت کردیم و به ضرر ما بود صحبت کردیم مبتلا خواهیم شد به آنچه که آن‌هایی که شما به ایشان انتقاد می‌کنید، مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه تفاوتی وجود ندارد بین کسی که منتقد است به گرایش سیاسی مقابل، در روزی که او موفق است؛ مثل او که وقتی ناموفق بود گله مند به گرایش سیاسی دیگر بود، گفت: آیا شد روزی که ما به هم پیمانان سیاسی خود گله بکنیم و یک حرکت نو را به دوستان خود توصیه کنیم و تذکر دهیم.

آیت الله با اشاره به انتقاد و درخواست یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در خصوص مسائل زمین خواری، کوه خواری و ….، بیان کرد: خیال نشود که خواب هستیم و دنبال نمی‌شود، اگر نبود برخی از فریادها اتفاقات غیر از این بود، اگر نبود متاسفانه حمایت‌های غلط بعضی از کسانی که در جای دیگر غارت کرده‌اند و دوست دارند همه جا این غارت باشد، اتفاقات غیر از این‌ها بود.

وی با ابراز تأسف و بیان اینکه متاسفانه گاه قانون غلط، مصیبت و بلایی می‌شود به جان جامعه ما، کوه ما، زمین ما و ….، گفت: اما اگر روزی خواستند به من هم زمین بدهند، از همین زمین‌هایی که الان گله مند هستم نسبت به آن‌ها؛ من خود را مستضعف بدانم و بگیرم، نمی‌شود؛ بسیاری از این‌ها نیز خود را مستضعف می‌دانند و می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ماندگاری بر آرمان‌های یکی از ویژگی‌های بسیج و بسیجی است، افزود: اگر بخواهید بسیج را در دو سه کلمه تحلیل کنید، انسان‌های آرمان گرای، صبور و مقاوم تحلیل می‌کنید.

وی ادامه داد: آرمان گرا یعنی هدف دار، با هدف‌های روشن و آرمان‌های الهی، معقول و بر مدار صحیح اندیشه انسانی؛ اما صبور، می دانید بسیاری از این حرف‌های شما تلخ است و دیگران بر نمی‌تابند و شما را اذیت می‌کنند؛ کسانی که با ستاره دار کردن دانشجوها مخالف بودند و ژست می‌گرفتند حاضرند بچه‌های پاک منتقد را ستاره دار بکنند و غصه ندارند.

وی تاکید کرد: این نشان از بی اعتقادی به حرف‌ها دارد، هر کس این بگوید؛ هر کسی که وقتی سخن از کرسی آزاد اندیشی شد مرد میدان بود این راست گفته؛ اما آزادی، تا جایی که من گفتم آزاد باشد، دیگری بگوید، نه؛ این نمی‌شود و نگرش آزاد اندیشانه نیست.

آیت الله ملک الحسینی با بیان اینکه دعوت بکنیم مردم را برای دنیای باز و آزد و بترسانیم آن‌ها را از کسانی که آرمان گرایانه حرف می‌زنند اما نوبت خودمان که می‌شود اجازه نطق کشیدن به کسی ندهیم، این ابتذال فرهنگی و روحی است، این سقوط یک انسان در ذلتی است که نبی مکرم (ص) می‌فرمایند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عنوان‌ها عزت نمی‌آورد، بیان کرد: در خصوص کوه خواری‌ها تا حدودی جلوی آن گرفته شده است، به قبلی‌ها گفتم و به این هم می گویم، بترسید از قانون‌های خراب بیش از آنچه که از انسان‌های خراب می‌ترسید.

وی با اشاره به درخواست خود از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم کنگره ملی شهدای استان، بیان کرد: در آنجا از آقای لاریجانی خواستم که، قانونی بگذارید که در آن غارت صورت نگیرد، قانونی بگذارید نشود با آن قانون نجومی گرفت، بنده معتقد هستم که قانون خراب است که می‌شود به این سهولت می‌شود منابع را غارت کرد، معادن رو غارت کرد، زمین را غارت کرد.

وی با تاکید بر اینکه شما دانشجویان صاحبان دانش هستید، گفت: اشرافی گری یک منش هست، اشرافی گری آن هست که وقتی طرف داشت تحلیل می‌کرد، گفت: رئیس جمهور چندساعتی کار بکند و بعد هم برود و گلف بازی کند، بچه روستای یک منطقه که هنوز زمین چمن را ندارد بعد آقا مثل اینکه در آمریکا حرف می زند و زندگی می‌کند.

آیت الله ملک الحسینی با بیان اینکه پایمردی بر آرمان‌ها و ارزش‌ها را از خداوند بزرگ درخواست کنید، عنوان کرد: رمز موفقیت بسیج، صبوری، مقاومت و پایمردی است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی در طول چند مدت اخیر و ضمن بزرگ خواندن این فعالیت‌ها بخصوص در بخش اردوهای جهادی، بیان کرد: این فعالیت‌های را پایبست فعالیت‌های آینده خود قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هنر مدیریت یعنی از ظرفیت‌های محدود شکوفایی و موفقیت‌های گسترده به دست آورد، کم هزینه کردن و سود فراوان بردن، یعنی همین حرکت جهادی که کاری که با میلیون تومان انجام می‌شد شما با ۱۵ میلیون تومان انجام دادید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی