English

استاندار گیلان:

بسیج سرمایه معنوی، برای یکایک ایرانیان است

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ بسیجی را با عامل وحدت آفرینی آن برای رفع مشکلات جامعه در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم افزود: بسیج، این سرمایه معنوی، برای یکایک ایرانیان است.

بسیج سرمایه معنوی،  برای یکایک ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در این مراسم که  امروز با حضور قریب به 2 هزار نفر از بسیجیان گیلان در محل سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت، بسیج را وحدت آفرین دانست و افزود: بسیج  در دوران دفاع مقدس و چه در دوران‌های قبل و بعد آن همیشه وحدت آفرین بود.

وی با یادآوری اعزام جوانان از قشرهای مختلف به جبهه‌های جنگ تحمیلی،  آنرا نمونه‌ای از نماد وحدت بسیج دانست و با بیان اینکه در آن روز‌ها در صف‌های اعزام همگان حضور داشتند افزود:  امروز نیز حضور همگان با تمامی سلیقه‌ها و قومیت‌ها در کنار یکدیگر با تفکر بسیجی در دفاع از مرزهای کشور و ارزش‌های انقلاب ، نمادی از وحدت بسیج است.

نماینده عالی دولت در گیلان تفکر بسیجی را تفکری وحدت آفرین توصیف کرد و افزود: قوام بسیج در دفاع از عزت و خاک کشور شکل گرفت.

وی غیر مادی و معنوی بودن بسیج را از جمله ویژگی های آن خواند و افزود: معنوی و غیرمادی بودن بسیج عامل دیگر وحدت آفرینی بسیج بشمار می‌رود.

استاندار گیلان شکل‌گیری بسیج را بر پایه مردمی بودن آن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: چنانچه از وحدتی که بسیج از آن شکل گرفت در کارهای دیگر الگو بگیریم قطعاً موفق خواهیم بود.

هفته بسیج

سالاری خلوص بسیج را از دیگر ویژگی‌های این نهاد مردمی برشمرد و افزود: در ایام دفاع مقدس هر رزمنده ای که در دفاع از کیان کشور و در قالب بسیج عازم جبهه‌ها می‌شد جان خود را در طبق اخلاص می‌گذاشت و این نمونه بارزی از خلوص بسیجیان است

وی شهدا را بارزترین نمونه استحکام بسیج دانست و افزود: فداکاری و صبوری خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و  آزادگان  همگی با نام بسیج پیوند خوردند .

 سالاری بسیجی بودن و همراه شدن با نام بسیج را مسئولیتی سنگین خواند و افزود: باید فرهنگ بسیجی را در تمامی اعمال و رفتار خود مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی را با عامل وحدت آفرینی آن برای رفع مشکلات جامعه در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم افزود: بسیج، این سرمایه معنوی،  برای یکایک ایرانیان است.

استاندار گیلان با اشاره به حضور بسیجیان گیلان در کمک‌رسانی به زلزله زندگان کرمانشاه آن را نمادی از وحدت آفرینی بسیج دانست و افزود: از همه بسیجیان و مردم گیلان که در این ایام حضوری پررنگ در کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه داشتند قدردانی می‌کنم.

در پایان این مراسم استاندار گیلان از خانواده شهید مدافع حرم بابک نوری هریس، تعدادی از بسیجیان نمونه، مسئولان ادارات استانی و شهرستانی که در اجرای مأموریت‌های بسیج همکاری داشتند با اهداء لوح قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه