English

رئیس کل دادگستری استان:

باید فضای مطلوبی برای فعالیت رسانه‌های لرستان فراهم شود

جعفر بدری با تأکید بر تقویت حس مطالبه‌گری در بین رسانه‌ها و مردم لرستان گفت: اگر در رسانه‌ها حس مطالبه‌گری نباشد، دیگر کسی به استان توجه نمی‌کند، این درحالی‌است که مخفی‌کاری بزرگ‌ترین آسیب و اشکال برخی از مدیران است.

باید فضای مطلوبی برای فعالیت رسانه‌های لرستان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، رئیس کل دادگستری استان، با اشاره به این‌که ما اکنون در عصر انفجار اطلاعات به‌سر می‌بریم، اظهارداشت: خبرنگاران ما در شرایط دشوار کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی افزود: اکنون در زمانی به سر می‌بریم که مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اخبار و اطلاعات دسترسی دارند، در این شرایط باید کاری کنیم که مطبوعات بتوانند رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که امروز در هر کشوری مانند قوای دیگر، مطبوعات یک رکن است،  تصریح  کرد: مطبوعات یک رکن اساسی برای سلامت دستگاه‌ها و هدایت افکار عمومی و برای سالم‌سازی، نظارت بر افکار دولت‌مردان و هدایت افکار مردمی است.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم که مطبوعات در فضایی خوب و بدون هرگونه تهدید، دلهره و اضطراب، بتوانند کار و رسالتی که در قانون اساسی برعهده آن‌ها گذاشته شده است را به‌درستی انجام دهند، که این کار در استان به خوبی پیش رفته است.

بدری خاطرنشان کرد: سعی ما بر این بود مدیران مسئول کمتر به دادگاه‌ها بیایند، لذا شاهد کاهش روند تخلفات مطبوعاتی در استان بودیم.

وی گفت: در سال ۹۵ کیفرخواست ۶ پرونده به دادگاه آمده و در شش ماهه ابتدایی امسال تنها دو پرونده به دادگاه مطبوعات آمده است، این نشان می‌دهد که هم مطبوعات به‌خوبی کار می‌کنند و هم اقدامات پیشگیرانه در استان به‌خوبی انجام شده است و هم ما فضا را برای مطبوعات تنگ نکردیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که همین روند باید ادامه داشته باشد، یادآوری کرد: هیئت منصفه نماینده افکار عمومی در دادگاه است، این هیئت منصفه با حضور مقامات مسئولی که در قانون ذکر شده، مشخص می‌شود، که در این دوره ۱۴ عضوربرای هیئت منصفه انتخاب شده‌داند.

وی با اشاره به این‌که انتظار داریم اصحاب رسانه و خبرنگاران، نه این‌که رسالت خود را فراموش کنند، به‌گونه‌ای عمل کنند که در نوشتن، تیتر زدن  و عنوان خبر به حساسیت‌ها توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: خبرنگاران در دوره‌های مختلف آموزشی باید این موضوع را یاد گرفته‌ باشند که می‌توانند تیتری را انتخاب کنند که کمترین حساسیت را به‌دنبال داشه باشد.

جعفر بدری با اشاره به این‌که در قانون وظایفی برای هیئت منصفه قرار داده شده است، یادآورشد: در دوره ۲ ساله قبل ۱۳ جلسه تشکیل شده که اکثریت اعضا به‌جز چهار نفر در این جلسات حضور مرتب داشتند که این ۴ نفر در دوره جدید عوض شده‌اند، طبق قانون اگر هر فرد دو جلسه متوالی غیبت داشته باشد، فرد جدید جایگزین او می‌شود.

بدری با اشاره به فضای خوب رسانه‌های استان، ابراز کرد: ما به مطبوعات نمی‌گوییم که از حقوق مردم دفاع نکنند اما سخن ما این است که راه‌کارهای مشکلات را پبدا کرده و آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند.

رئیس کل دادگستری لرستان با تأکید بر تقویت حس مطالبه‌گری در بین رسانه‌ها و مردم استان، ادامه داد: اگر ما در رسانه‌ها حس مطالبه‌گری نداشته باشیم، دیگر کسی به استان توجه نمی‌کند، این درحالی است که مخفی‌کاری بزرگ‌ترین آسیب و اشکال برخی از مدیران است، به‌عنوان مثال آمارهای مختلفی در رابطه با بیکاری داده می‌شود.

جعفر بدری با تأکید بر این‌که ما باید فضا را برای مطبوعات استان باز نگه‌داریم،  اظهار کرد: در حال حاضر هر شهروند یک خبرنگار است و مردم اخبار خود را بیشتر از فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی