English

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان خبر داد

واگذاری ۱۸۶ دستگاه خودرو به مددجویان تحت حمایت گیلان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان در مراسم واگذاری 186 خودرو به مددجویان، مراحل توانمندسازی خانوارها، ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای آن‌ها را تشریح کرد.

واگذاری 186 دستگاه خودرو به مددجویان تحت حمایت گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حبیب اله رضا دوست، بابیان اینکه سهمیه استان گیلان 252 دستگاه خودرو بوده است، گفت: در مرحله اول 186 دستگاه با اعتبار شش میلیارد تومان به مددجویان گیلانی واگذار شد و مابقی هم تا پایان سال جاری به آن‌ها واگذار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه خودروهای وانت نیسان با تخفیف هفت درصدی به مددجویان مناطق محروم و روستایی کمیته امداد واگذار می‌شود، افزود: خودروها باهدف اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد در مناطق محروم و روستایی تا پایان سال جاری به مددجویان شناسایی‌شده تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری خودروها به مددجویان در قالب توافق‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد، شرکت خودروسازی زامیاد و صندوق کارآفرینی امید است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها توانایی ایجاد شغل رادارند اما سرمایه کافی برای اشتغال‌زایی در اختیار آن‌ها نیست به همین دلیل کمیته امداد تلاش می‌کند تا با شناسایی این افراد، آن‌ها را در مسیر ایجاد اشتغال قرار دهد.

رضا دوست، بابیان اینکه ده درصد از مبلغ خودرو را مددجو پرداخت می‌کند و نوددرصد از هزینه خرید به‌صورت وام پرداخت می‌شود، افزود: اگر این افراد توان پرداخت ده درصد را هم نداشته باشند این مبلغ هم به‌صورت وام به آن‌ها داده خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان ارزش تسهیلات برای واگذاری 250 دستگاه خودروی نیسان به مددجویان را 7.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سقف این تسهیلات برای هر نفر 30 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط 60 ماهه است که بازپرداخت آن پس از چهار ماه تنفس آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌ها با شناسایی استعدادها، ارائه آموزش‌های لازم درزمینه ایجاد شغل موردعلاقه آن‌ها از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته چهار هزار و 324 طرح اشتغال‌زایی توسط مددجویان گیلانی به اجرا درآمد که برای اجرای این طرح‌ها 654 میلیارد و 590 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع کمیته امداد و منابع بانکی هزینه شده است.

محمدرضا شیخ‌الاسلامی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های کمیته امداد برای فراهم آوردن شرایط اشتغال پایدار خانوارهای نیازمند، گفت: پرداخت تسهیلات ارزان، شناسایی و تشویق خانوارهای دارای استعداد اشتغال‌زایی، ترویج فرهنگ کار و تلاش را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه