English

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد

فعالیت ۷۰ مدرسه آموزش از راه دور در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با هدف پوشش بازماندگان از تحصیل، 4500 نفر در 70 مدرسه آموزش از راه دور استان تحصیل می کنند

فعالیت 70 مدرسه آموزش از راه دور در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهدی حاجتی با اشاره به توسعه مشارکت مردمی در مدارس  بر اساس سند تحول بنیادین، گفت: مدارس آموزش از راه دور فرصتی برای بازماندگان از تحصیل است که این سامانه آموزشی  در مقاطع اول و دوم متوسطه اجرا می شود.

وی به فعالیت مدارس از راه دور در 60 کشور جهان اشاره کرد و گفت: توسعه کمّی و کیفی مدارس از راه دور، توسعه مشارکت دستگاه ها  و نهادهای دولتی و غیر دولتی در تأسیس این مدارس، بهره گیری از فن آوری  های نوین و برنامه ریزی جهت تحقق ساحت های 6 گانه تربیت از راهبرد های اساسی آموزش و پرورش در گسترش مدارس آموزش از راه دور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مورد نحوه نظارت بر این نوع مدارس گفت: بر اساس طرح نظارتی "همتا"، هیئتی شامل، مدیر اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش، کارشناسان و دو نفر به نمایندگی از موسسان این مدارس بر فعالیت های مدارس آموزش از راه دور نظارت می کنند. همچنین گروه هایی از سایر استان ها از فعالیت های مدارس استان بازدید می کنند.

حاجتی با اشاره به محتوای یکسان مواد آموزشی افزود: همه مدارس آموزش از راه دور از یک الگوی تحصیلی پیروی  می کنند و مواد آموزشی تدریس شده با مدارس دولتی برابر است و در دوره های نیم سال واحدی  به همراه ترم تابستان برگزار می شود.

مدارس آموزش  از راه دور در سال 1383 با 120 مرکز در کشور آغاز به کار کرد. در حال حاضر  1722 مدرسه آموزش از راه دور با 200 هزار دانش آموز در ایران فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی