English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

ایجاد ۸ مرکز خرید در استان با هدف تسهیل در روند کار خرید زعفران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تمام تلاش ما این است که قیمت اعلام شده زعفران در بازارهای داخلی و خارجی و نیز در بورس جهانی حفظ شود.

ایجاد 8 مرکز خرید در استان با هدف تسهیل در روند کار خرید زعفران

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی مزروعی در حاشیه بازدید از دو مرکز خرید تضمینی زعفران سازمان تعاون روستایی و نیز یک شرکت مباشر در این طرح در شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: ما به لحاظ حمایت از تولید کننده و نیز رعایت از قیمت کف بازار و همچنین حمایت از بخش بازرگانی، اقدام به خرید زعفران نموده ایم.

وی افزود: تاکنون 8 مرکز خرید را در استان جهت تسهیل روند کار خرید زعفران، برای تولید کنندگان در استان ایجاد نموده ایم  وتا چند روز آینده  چند مرکز خرید  در چند شهر دیگر افتتاح می شود.  

وی گفت: 40 درصد از وجه زعفران  کشاورزان بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش که عمدتا 48 ساعت است، پرداخت  خواهد شد  و در این راستا  تا کنون کسانی که تا 20آبان زعفران تحویل داده اند تا 70 درصد وجه آن پرداخت شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  بیان کرد: اعتبار طرح خرید حمایتی زعفران  به اندازه کافی تامین شده است و تا زمانی که تولید کنندگان، زعفران تحویل مراکز یاد شده بدهند، طرح ادامه خواهد داشت.

مجتبی مزروعی افزود :علیرغم کاهش 30 درصدی تولید زعفران که در اثر تابستان بسیار گرم، سرمای شدید آذر، پراکنش نامناسب بارندگی ها و نیز کاهش بارندگی در سال گذشته، بوجود آمد، تاکنون تولید کنندگان  استقبال بسیار خوبی  از این طرح  داشته اند.

این مقام مسوول با اشاره به این که تمام تلاش ما اینست که  قیمت اعلام شده در بازارهای داخلی و خارجی و نیز در بورس جهانی، حفظ شود، گفت: به شرط رعایت قیمت کف بازار که تعیین کرده ایم، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  با "بازرگانان و بخش صادارات" برای حضور بهتر در بازارهای جهانی، همکاری  خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه