English

کارشناس مسائل سیاسی:

رشادت های مدافعان حرم معنای حقیقی دفاع از انسانیت است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: رشادت های مدافعان حرم معنای حقیقی دفاع از انسانیت است.

رشادت های مدافعان حرم معنای حقیقی دفاع از انسانیت است

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد صادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی ضمن تشریح مفهوم «حقوق بشر» از نگاه غرب و آمریکا گفت: آنچه مسلم بوده حقوق بشر امروز تبدیل به یک مفهوم وارداتی و تشریفاتی از سوی غرب و آمریکا شده است.

وی افزود: در حقیقت حقوق بشر به یک مفهوم «اومانیستی» و «سکولاریستی» تبدیل شده که در اختیار تمدن غرب قرار گرفته بطوریکه وقتی در مورد این مفهوم صحبت می‌شود منظور از بشر یک شهروند اروپایی و آمریکایی است نه یک مسلمان مظلوم در منطقه خاورمیانه.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی در طول عمر سیاسی خود آنقدر قوانین حقوق بشری را نقض کرده‌اند که امروز کمتر کسی است این مفهوم را که صرفا حقوق غربی‌ها و آمریکایی‌ها را مدنظر می‌گیرد، مبارک بداند.

کوشکی در مقابل به جایگاه والای مدافعان حرم پرداخت و افزود: در مقابل شان مدافعان حرم را ببینید، اینها مدافعان حقیقی انسانیت و بشریت بوده و انسانیت بوده و هستند و تا پایان تاریخ جاودانه می‌مانند.

وی در ارتباط با برگزاری همایش «مدافعان حرم، مدافعان حقیقی حقوق بشر» گفت: برگزاری چنین همایش‌ها و پرداختن به موضوع مدافعان حرم بسیار حائز اهمیت است چرا که به قول شهید خرازی تاکنون «درشت» گفته شده اما «درست» گفته نشده است، تبلیغات‌های خوبی صورت گرفته اما هنوز نتوانسته‌ایم به موضوع مدافعان حرم آنطور که باید و شاید بپردازیم.

گفتنی است همایش «مدافعان حرم، مدافعان حقیقی حقوق بشر» نهم آذر ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه