English

در نشست مدیران کل کانون و صدا و سیمای گیلان تاکید‌ شد؛

الگو‌سازی نقطه‌ آغاز فرهنگ‌سازی

الگو‌سازی نقطه‌ آغاز فرهنگ‌سازی است و همراهی‌کانون پرورش فکری و صدا و سیما نقش تاثیر‌گذاری در معرفی‌ شخصیت‌های موفق به نسل کودک و نوجوان خواهد داشت.

الگو‌سازی نقطه‌ آغاز فرهنگ‌سازی

به گزارش خبرگزای موج از گیلان، حسن ظهیری مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز گیلان در دیدار با مدیر‌کل کانون استان از رسالت‌ مجموعه‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و محو چاله‌های فرهنگی سخن‌گفت و با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در بخش کودک و نوجوان، آینده‌ی کشور را تضمین می کند، افزود: فرهنگ‌سازی نیاز‌مند هم‌افزایی است و در این مسیر می توانیم با همراهی و هم‌گرایی به تعریف قالب‌های تازه و ارتقای محتوایی برنامه‌های کودک و نوجوان محور بپردازیم.

 ظهیری شناخت اهداف بیگانگان و ضرورت جذاب‌سازی برنامه‌ها را مهم ارزیابی‌کرد و با اشاره ‌به نیاز‌های متفاوت کودک و نوجوان امروز گفت: نوجوانی دوران تحول ظاهری و درونی است و از این رو نیازمند برنامه‌ریزی‌ هدفمندی هستیم که نگاهی ویژه به خواسته‌های مختلف کودک و نوجوان داشته باشد.

وی معرفی کودکان و نوجوانان توان‌مند درحوزه‌های مختلف و تبیین دلایل توفیق آنان برای مخاطبان را شیوه‌‌ای اثر‌بخش در مسیر الگو‌سازی خواند و این امر را لازمه‌ی فرهنگ‌سازی توصیف‌کرد.

تاکید بر ضرورت عمق‌بخشی به برنامه‌ها و هم‌چنین بهره‌گیری ازکتاب به عنوان مهم‌ترین ابزار تربیتی ازدیگر محور‌های سخنان مدیر‌کل رسانه‌ی استانی بود و وی درپایان ضمن اشاره‌ به پیشینه‌کانون اظهار‌کرد: این دیدار نقطه‌ی آغازی بر گسترش همکاری‌های متقابل است و در این مسیر از نشست‌کارشناسان دو دستگاه برای ترسیم برنامه‌های پیش‌‌رو استقبال می کنیم.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز طی این نشست ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیر‌کل رسانه‌ی استانی به حوزه‌ی فرهنگ گفت: همکاری‌های دو سویه، بستر‌ساز بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی است و دراین میان هم‌افزایی کانون و صدا و سیما می‌تواند نقشی تاثیر‌گذار داشته‌باشد.

ضیائی به ارائه‌ گزارشی از چگونگی فعالیت‌ها و هم‌چنین گستره‌ مخاطبان کانون پرورش فکری پرداخت و ضمن تاکید بر نگاه ویژه این مجموعه فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان تصریح‌کرد: همراه‌سازی خانواده‌ها ازدیگر اولویت‌ها است و برای حرکت در مسیر تحقق برنامه ششم توسعه و چشم‌انداز برنامه‌های سال 1404 کانون نیازمند همراهی و هم‌افزایی با تمامی مجموعه‌های فرهنگی هستیم.

اشاره به جایگاه رسانه در معرفی و مطالبه‌ حقوق کودک و نوجوان، دیگر بخش سخنان مدیر‌کل کانون گیلان بود و وی با تاکید این موضوع که رسانه ملی می‌تواند به جلوه‌گری بهتر و بیشتر فعالیت‌های کودک و نوجوان محور کمک‌کند، اظهار‌کرد: صدا و سیما دانشگاه است و استفاده از ظرفیت‌های کانون و رسانه ملی نتیجه‌بخشی سرمایه‌گذاری درحوزه فرهنگ را دوچندان خواهدکرد.

ضیائی در همین زمینه از مربیان و اعضای توان‌مند و هم‌چنین برنامه‌های خلاقانه کانون سخن‌گفت و با بیان این‌که فعالیت‌های مراکز ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون می تواند به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های صدا و سیما ‌کمک‌کند اضافه‌کرد: پخش قصه‌گویی، معرفی کتاب، سرود و نمایش‌های کتاب‌محور ازجمله‌ی این فعالیت‌ها است و بهره‌گیری از اعضا به عنوان مجری و استفاده از همکاران با سابقه کانون به عنوان کارشناسان برنامه نیز درتحقق این مهم تاثیر‌گذارخواهدبود.

اشاره به جایگاه کانون به‌ عنوان الگویی مناسب در زمینه کشف و پرورش خلاقیت و استعداد‌های کودکان و نوجوانان و نقش آن در معرفی الگو‌های مناسب به جامعه، بخش پایانی سخنان این مسوول فرهنگی بود و وی در این میان ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های فرهنگی هم‌چون صدا و سیما را بستر‌ساز حرکت موثر در این مسیر عنوان‌کرد.

در این نشست که در محل صدا و سیمای مرکز گیلان صورت‌ گرفت، معاونان و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه