English

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

طرح نظارت مکانیزه معاینه فنی خودرو در اصفهان آغاز شد

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح نظارت مکانیزه معاینه فنی خودرو برای کاهش آلودگی هو ا از امروزدر اصفهان آغاز شد.

طرح نظارت مکانیزه معاینه فنی خودرو در اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، علیرضا صلواتی بیان کرد: نزدیک به یک میلیون خودرو در شهر تردد می‌کنند که از این تعداد 500 هزار خودرو ملزم به مراجعه برای معاینه فنی خودرو هستند.

وی افزود: 200 هزار خودرو فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان هستند که باید هرچه سریع‌تر معاینه فنی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه 20 درصد از خودروهایی که معاینه فنی نشدند آلایندگی دارند، ادامه داد: با ثبت پلاک خودروهای دارای برگ معاینه فنی در سیستم یکپارچه کشوری، دوربین‌های طرح زوج و فرد امکان شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی را دارند.

معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: در حال حاضر 35 دوربین در 25 معبر در محدوده  طرح زوج و فرد در محدوده خیابان های مسجدسید، عبدالرزاق، هاتف، نشاط، چهارباغ خواجو، کمال اسماعیل، مطهری، دکتر بهشتی و کاشانی، می توانند پلاک خودروهایی که بدون مجوز و یا خارج از روز تعیین شده در آن محدوده تردد می‌کنند را ثبت و جریمه کنند.

وی گفت: 70درصد آلایندگی هوا متعلق به منابع آلاینده متحرک است، از این رو لازم است بحث معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها جدی‌تر گرفته شود.

صلواتی با اشاره به اینکه حدود 25 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان مراجعه می‌کنند، در گام نخست مردود می‌شوند، افزود: بیشترین عیوب بحث معاینه فنی خودروها آلایندگی سیستم ترمز خودرو و عیوب ظاهری است که در سامانه معاینه فنی خودرو اصفهان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی که در محدوده مرکزی زوج و فرد شهر اصفهان تردد می‌کنند از امروز مشمول جریمه می‌شوند، افزود: مبلغ مصوبه هیئت دولت برای جریمه این خودروها روزانه 500 هزار ریال اعلام شده است.

معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای تسهیل دسترسی شهروندان برای معاینه فنی خودروهای سبک 2 مرکز تاکسیرانی و خیابان جی همدانیان با شیفت اضافه فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه