English

استاندار فارس در بازدید از نمایشگاه کتاب فارس:

کتاب نقش مهمی در تحول فکری مردم دارد

استاندار فارس گفت: کتاب نقش مهمی در تحول فکری مردم دارد و انس با آن باعث اقتدار ملی در صحنه جهانی است.

کتاب نقش مهمی در تحول فکری مردم دارد

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، اسماعیل تبادار با تأکید بر اینکه کتاب نقش مهمی در تحول فکری مردم دارد و انس با آن باعث اقتدار ملی در صحنه جهانی است، خاطر نشان ساخت: سرانه مطالعه یک ملت تأثیر عمیقی بر روند توسعه آنان دارد و کشورهایی که سرانه بالایی در امر کتابخوانی دارند همواره موفق تر بوده اند.

تبادار در ادامه به توصیف جایگاه کتاب در حیات آدمی پرداخت و افزود: در پناه کتاب است که بشر از بلای جهل به سعادت دانش و معرفت می رسد و سیاهی بی خبری را به نور دانایی بدل می کند.

وی تأکید کرد: کتابخانه ها، باب های دانایی هستند و دانایی، توانایی است، توانایی نیز برای کسب افتخار.

مقام عالی دولت در فارس با بیان اینکه کتاب یکی از زیباترین و شاخص ترین جلوه های فرهنگی است، افزود: صلابت و عظمت و ارزش وجودی کتاب را در عبارت «الذی علم بالقلم» می توان دید.

استاندار فارس کتاب و کتابخوانی را حسن مطلع دفتر دانایی انسان دانست  و خاطر نشان ساخت: کتاب در متن زندگی ایرانیان بوده و هربرگ آن به منزله بالیست که روح را به سمت عالم نور و روشنی پرواز می دهد.

تبادار همچنین با بیان اینکه ارزش والای کتاب و کتابت در تفکر اندیشه اسلامی بسیار است، افزود: اندیشمندان مسلمان از دریای پرگهر کتاب صیدها کرده و بهره ها برده اند.

وی کتاب را از عناصر اصلی یک جامعه فرهنگی دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ نیز مقدم بر اقتصاد است و زیربنای آن به شمار می رود، گفت:توجه عمومی به اقتصاد فرهنگ یک ضرورت بدیهی است فرهنگ نشر و صنایع وابسته نیروی محرکه تولید و اقتصاد است و نمایشگاه کتاب مکان مناسبی برای تعامل و تبادل فکری و فرهنگی است.

مهندس تبادار معتقد است فرهنگ و هنر خلاق می تواند اشتغال ایجاد کرده و تولید را به حرکت در آورد و اقتصاد را بسازد.

وی با اشاره به اینکه امروز در تمامی جهان، ملت ایران را با آثار و کتاب های علماء و فیلسوفان و ادیبانش به ویژه حافظ و سعدی می شناسند، ادامه داد: ما باید بدانیم که کتابخانه، جغرافیای حضور و تجمیع آگاهی ها و روشنگری های خردمندان هر عصری است و کتابخوانی تبلور و تجسم عینی و علمی تربیت و تأدیب بر خاسته از قلم صاحبان قلم است و کتاب نمایانگر نظر و آرا انسان هایی است که روزها و سال ها حیات خویش را به تحقیق و تفحص و جستجو پرداختند و از رهگذر کتاب به چنان فراغتی رسیدند.

استاندار فارس همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی یاد کرد و آن را مدیون زحمات همه کسانی دانست که شانه به شانه و دست به دست یار مهربان داده اند که گلستان کتاب، همیشه بهار باشد.

نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنانش از مقام و جایگاه یکی از مردان بزرگ عرصه کتاب جناب آقای داریوش نویدگویی تقدیر کرد و گفت: ایشان سال های بهاری عمر خود را صرف گسترش دانش، علم و فرهنگ کشور به ویژه دیار فارس نموده است.

تبادارهمچنین ضمن یادآوری چهره ملی این ناشر برجسته، خاطر نشان کرد: نویدگویی در دوره های متمادی عنوان ناشر برتر کشور را به خود اختصاص داده و در چاپ و انتشار عناوین گسترده ای در زمینه های فرهنگی، علمی، هنری، فارس شناسی و ایرانشناسی سهمی بسزا داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه