English

با حضور بهمن نامور مطلق؛

نمایشگاه هنر و صنایع‌دستی ایران در پایتخت کره جنوبی گشایش یافت

آئین گشایش نمایشگاه هنر و صنایع‌دستی ایران با عنوان «دستان شگفت‌انگیز» در گالری بنیاد کره در شهر سئول برگزار شد.

نمایشگاه هنر و صنایع‌دستی ایران در پایتخت کره جنوبی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج؛ نمایشگاه هنر و صنایع‌دستی ایران با عنوان «دستان شگفت انگیز» و با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان، طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول و مدیر دیپلماسی عمومی وزارت خارجه جمهوری کره، در پایتخت کره جنوبی گشایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این مراسم، با بیان پیشینه مراودات فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ایران کره بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور به ویژه در حوزه صنایع‌دستی تأکید کرد.

وی با اشاره به تراز تجاری دو کشور بر لزوم تنوع در محصولات صادراتی به کشور کره تأکید کرد و ادامه داد: محصولات صنایع‌دستی ایران دارای ظرفیت‌های لازم برای حضور در بازار کشور کره است.

نامور مطلق با اشاره به شناخت و علاقه‌مندی مردم ایران به فرهنگ و هنر کشور کره، از همدردی دولت کره جنوبی و هنرمندان این کشور با زلزله‌زدگان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: لازم است تا اشتراکات فرهنگی دو کشور به ویژه در حوزه ادبیات و میراث ناملموس تقویت شود.

نامور مطلق در سئول

وی همچنین در دیدار با رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کره جنوبی بر گسترش همکاری‌های فی مابین در حوزه میراث‌فرهنگی و هنرهای سنتی تأکید کرد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در این دیدار با ارائه پیشنهاد برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در حوزه صنایع‌دستی و آثار فرهنگی از رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کره برای حضور در ایران و بازدید از موزه‌های کشورمان دعوت به عمل آورد.

بهمن نامور مطلق در ادامه سفر به کره جنوبی، در دیدار با تجار ایرانی مقیم سئول بر راه‌اندازی بازار دائمی در کره، سلیقه‌شناسی و بازار شناسی حوزه صنایع‌دستی و ایجاد ارتباط میان تجار و هنرمندان حاضر در نمایشگاه دستان شگفت انگیز تأکید کرد.

وی ضمن بازدید از خیابان تهران در سئول، از رایزنی برای راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در این خیابان خبر داد.

گفتنی است نمایشگاه «دستان شگفت‌انگیز» از 2 تا 5 آذر 96 در گالری بنیاد کره شهر سئول برگزار است و هنرمندان ایرانی محصولات قلمکاری، میناکاری، نگارگری، سفال و سرامیک، زیورآلات، معرق چوب، خراطی، فیروزه کوبی، گلیم بافی و مشبک فلز را عرضه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه