English

معاون شهردار قم:

افتتاح پل روگذر تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج)

معاون امور زیربنایی شهرداری قم از بهره‌برداری از پل 1+ تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج) اوایل سال آینده خبر داد.

افتتاح پل روگذر تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج)

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،معاون شهردار قم با اشاره به ویژگی‌های پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج)، اظهار کرد: این تقاطع تشکیل شده از مجموعه پل‌هایی که در راستای محور رینگ سوم قرار می‌گیرد یعنی امتداد بلوار شهید کبیری را به امتداد بزرگراه امام علی(ع) متصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل آنکه بار ورودی به سمت مسجد مقدس جمکران در این مسیر است و از امام علی(ع) به سمت میدان بقیة الله مسیر تردد مهمی به ویژه در روزهای سه شنبه‌ و پنجشنبه وجود دارد؛ این پروژه می‌تواند مؤثر واقع شود.

علیرضا قاری قرآن با اشاره به نحوه طراحی پروژه، گفت: پروژه بر این اساس طراحی شده که پل روگذر در امتداد شهید کبیری به سمت امام علی(ع) است و یک پل روگذر که از روی پل اول می‌گذرد در ارتفاع 2+ از امام علی(ع) به سمت بقیة الله و مسجد جمکران است و میدان در همسطح قرار دارد.

وی ادادمه داد: این پروژه پل سه سطحه خواهد بود و ایستگاه  A3مترو در زیر زمین در این نقطه قرار دارد و پل‌ها از روی ایستگاه مترو عبور می‌کند بنابراین در عملکرد پل تبادلی چهار سطحه با وجود ایستگاه مترو است.

معاون امورزیربنایی شهرداری قم با اشاره به میزان پیشرفت پل اول در قالب 1+ گفت: شمع‌ها و آرماتوربندی نزدیک 80 درصد ستون‌ها انجام شده و نزدیک 50 درصد ستون‌‌ها بتن‌ریزی شده و در مدت 30 تا 40 روز آینده ستون‌ها تکمیل می‌شود و تنها تابلیه عرشه پل باقی می‌ماند که از هفته آینده قالب‌بندی و آرماتوربندی عرشه پل آغاز می‌شود.

قاری قرآن ابراز امیدواری کرد: پل روگذر 1+ تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و پل روگذر 2+ پس از تکمیل پل 1+ آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل آنکه در این بخش ترافیک سنگین وجود دارد به گونه‌ای اولویت‌بندی شده که پل در دو فاز مختلف در دستور کار قرار گیرد.

معاون امورزیربنایی شهرداری قم با اشاره به اهمیت پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج) گفت: این پروژه در راستای رینگ ترافیکی قرار می‌گیرد و از طرفی ورودی مسجد جمکران را پوشش می‌دهد و همچنین در تبادل با خط مترو قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه