English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

نخبگان انقلابی و علمی جامعه باید یاور سازمان اوقاف در تبلیغ سنت حسنه وقف باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان عدم اطلاع رسانی درست و علمی را از ضعف‎‌های سازمان اوقاف برشمرد وگفت: نخبگان انقلابی و علمی جامعه باید یاور سازمان اوقاف در تبلیغ سنت حسنه وقف باشند.

نخبگان انقلابی و علمی جامعه باید یاور سازمان اوقاف در تبلیغ سنت حسنه وقف باشند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، در نشست با اعضای بسیج اساتید استان که بمناسبت هفته وقف در این اداره کل برگزار شد با اشاره به نابودی داعش، گفت: رزمندگان اسلام با این کار هیمنه آمریکا را شکستند.

وی نابودی داعش را شکست آل سعود ، اسرائیل و دنیای استکبار خواند و گفت: از بین رفتن داعش پیروزی پر افتخار جبهه مقاومت، انقلاب و ولایت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به عملکرد سازمان اوقاف در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و اذعان داشت: نگاه سازمان اوقاف در هشت سال اخیر به حوزه‎‌های وقف یک نگاه علمی و تخصصی است.

وی تاکید کرد: برای بهینه شدن حاکمیت نگاه علمی و تخصصی را در سازمان اوقاف باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

علیزاده یادآور شد: یکی از این ظرفیت‌ها ظرفیت جامعه علمی کشور است تغییر ساختار مدیریت سازمان اوقاف و ایجاد سیستم جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه بیانگر نگاه علمی به وقف در سازمان اوقاف است.

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه از طریق همین سامانه با سرعت و کیفیت بالا انجام می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اگر وقف نبود علم هم نبود، گفت: با مطالعه تاریخ می‌توان گفت که علم مدیون سنت حسنه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یکی از راه‌های ترویج سنت حسنه وقف را همگانی کردن وقف دانست و گفت: برای همگانی کردن وقف کم کار کرده ایم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: نشست‌های صنفی با اصناف مختلف مانند پزشکان، مهندسان،  بازاریان، جامعه دانشگاهیان و جامعه علمی از این جهت برای سازمان اوقاف اهمیت دارد.

حجت الاسلام علیزاده، عمران آبادانی موقوفات واجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دو رویکرد سازمان اوقاف توصیف کرد و اظهار داشت: انجام وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز جامعه مانند دانشگاهی، هسته‌ای، فناوری و محیط زیست از جمله زمینه‌هایی است که نخبگان علمی و انقلابی می‌توانند به سازمان اوقاف کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه