English

فرماندار قشم:

وام های با کارمزد بالا خلاف سیاست های تولید و اشتغال است

فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه تسهیلات دارای سود بالا با اهداف اشتغالزایی و تقویت تولید منافات دارد، گفت: از یک طرف می گوئیم؛ اشتغال و تولید و از طرف دیگر سودهای آنچنانی را پیش روی تولید کننده و کار آفرینان خود می گذاریم.

 وام های با کارمزد بالا خلاف سیاست های تولید و اشتغال است

به گزارش  خبرگزاری موج از قشم، علیرضا نصری در دیدار مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: اشتغال زمانی محقق می شود که به سنت  اسلامی حسنه قرض الحسنه در مناسبات بانکی عمل کنیم.

فرماندار شهرستان قشم با اشاره به فرهنگ غالب بر بومیان غرب جزیره ابراز اطمینان کرد؛ فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان با اقبال مردم این بخش از شهرستان قشم قرار خواهد گرفت. او افزود: این مردم بر اساس باور دینی حاضر به دریافت سود سپرده یا استفاده از تسهیلات با کارمزد بالا نیستند و این در حالی است که  اخیرا فعالیت های چشمگیری در حوزه پرورش ماهی و میگو توسط همین مردم شروع شده و این حرکت ها برای تداوم نیازمند پشتیبانی مالی توسط بخش بانکی است.  نصری، گشایش شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در غرب جزیره را نقطه مثبت و حائز اهمیت برای ایجاد تحول و رونق و کمک به سرمایه گذاران بومی منطقه ارزیابی کرد. فرماندار شهرستان قشم گفت: فروش، سود و اطمینان خاطری که در حوزه پرورش میگو و ماهی وجود دارد، در سایر حوزه ها نیست و این خود یک امتیاز است.

فرماندار شهرستان قشم، نام قرض الحسنه را مناسب با اعتقاد و باور ایمانی مردم دانست و اظهار امیدواری کرد: اعتماد مردم و حسن انجام وظیفه  طرف مقابل زمینه همکاری و منشا خیر، تحول و رونق در بین ساکنین غرب جزیره را فراهم  سازد.

فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه  تسهیلات دارای سود بالا با اهداف اشتغالزایی و تقویت تولید منافات دارد، گفت: از یک طرف می گوئیم؛  اشتغال و تولید و از طرف دیگر سودهای آنچنانی را پیش روی تولید کننده و کار آفرینان خود می گذاریم و  این رویه مصداق ضرب المثل خلاف آب شنا کردن است.  علیرضا نصری تصریح کرد: با این نوع تسهیلات تولید و اشتغال محقق نمی شود.

بر اساس این خبر پس از درخواست های مکرر مردم و پیگیری های فرماندار شهرستان مقدمات فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در دهستان دولاب فراهم و همزمان با هفته وحدت در ماه جاری رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. دولاب آخرین دهستان غرب جزیره قشم شامل 13 روستا و ده هزار و پانصد و نود یک نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال 95  است. دولاب تا  دهستان قبل از  خود 28 کیلومتر فاصله دارد این دهستان در حال حاضر فاقد شعب بانکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی