English

استاندار زنجان:

فروریختن ساختمان های تازه ساخت اعتبار نظام مهندسی را زیر سوال می برد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فروریختن ساختمان‌های تازه ساخت اعتبار نظام مهندسی را زیر سوال می‌برد گفت: چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که مهندس ناظر، پیمانکار و سایر افراد مسئول به وظایف خود به درستی عمل نکردند.

فروریختن ساختمان های تازه ساخت اعتبار نظام مهندسی را زیر سوال می برد

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله درویش امیری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: کوتاه بودن عمر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، ساختمان‌ها و پل‌ها که با یک لرزش فرو می‌ریزند مایه شرمساری است و باید برای از بین بردن مشکلات کشور فرهنگ بسیجی در جامعه ترویج پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 69 یک بیمارستان تازه تاسیس در اثر زلزله فرو ریخت ابراز کرد:  در سال 96 نیز شاهد تکرار این حادثه و تخریب یک بیمارستان در منطقه زلزله‌زده در غرب کشور بودیم که این بیمارستان را دولت ساخته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فروریختن ساختمان‌های تازه ساخت و بروز چنین اتفاقات اعتبار نظام مهندسی را زیر سوال می‌برد بیان کرد: چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که مهندس ناظر، پیمانکار و سایر افراد مسئول به وظایف خود به درستی عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ناظران و سازندگان ساختمان‌ها مسئول جان مردم هستند و شورای فنی نباید از کنار مسائل به سادگی عبور کنند و باید اقدامات با نظارت بیشتری انجام شود.

درویش امیری به برخورد قاطع با متخلفان از طرف شورای فنی تاکید کرد و گفت: کوتاهی مختص یک حوزه نیست و بخش خصوصی و دولتی را شامل می‌شود و هر کوتاهی در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست و این در حالیست که افزایش ضریب کنترل و نظارت سالم‌سازی در ساخت و ساز را بالا می‌برد.

وی به اهمیت صادرات در رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید کشاورزان از صادرات محصولات تولیدی خود سود بیشتری ببرند.

استاندار زنجان با اشاره به تبدیل مرکز انتقال خون استان به مرکزی با تجهیزات مدرن ابراز کرد: در این مرکز عملیات خونگیری بدون دخالت دست انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در مرکز انتقال خون زنجان ایجاد شده است تصریح کرد: زنجان نخستین استانی بود که در زلزله کرمانشاه فرآورده‌های خونی را به مناطق زلزله زده ارسال کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه