English

آیت‌الله دستغیب:

علما به اندازه مراتب علمی و رفع نیازهای مردم در آخرت پاداش می‌گیرند

آیت‌الله دستغیب گفت: علما به اندازه مراتب علمیشان و پاسخگویی به سوالات و رفع نیازهای مردم در آخرت پاداش می‌گیرند.

علما به اندازه مراتب علمی و رفع نیازهای مردم در آخرت پاداش می‌گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت آستان احمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) در هفتمین "همایش طلیعه حضور" ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران استان فارس که در حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) برگزار شد با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: به طور طبیعی سیر جریان طلبگی بانوان در سابق هم بوده که بین بانوان افرادی باشند مدارج حوزوری را طی کرده و به مدارج عالیه می‌رسیدند، اما در جامعه اسلامی شرایطی فراهم شد تا بنیان نهاده شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه تأسیس و توسعه حوزه‌های  علمیه خواهران هم به تأیید حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری(مدظله) رسید و الحمدالله روز‌به‌روز هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه پیدا کرد گفت: عالم شدن سخت است آن هم با شرایطش یعنی عالمی که با عمل است. یعنی اعمالش طبق علمی است که کسب کرده و معارفی که آموخته است.

آیت‌الله دستغیب با تأکید بر اینکه لازمه عارف بودن این نیست که حتما از رجال باشد تصریح کرد: عالمه‌ها هم به این درجات می‌رسند. مهم این است که عالم بودن به همراه تقوی و عمل صالح، معنویت و روحانیت باشد که اینها از موارد لازم یک عالم مورد قبول شرع اسلام است.

وی گفت: وقتی چنین وجودی در حوزه‌ها پرورش یافت، آنوقت اگر خودش باشد و خودش، حجت و چراغ و نوری است که دیگران هم از او بهره می‌برند، اما خود او فی نفسه جلوه‌ای است از یک انسان پرورش یافته و تکامل یافته، وجود مهذبی که آماده است برای فیض رساندن به دیگران. کسی هم نباشد خودش فلاح و رستگاری را رعایت می‌کند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نوری که از این عالم در خانه و خانواده‌اش هست، آنچنان شعاعی دارد که برای همسر و فرزند مواهبی است افزود:حال اگر زنی اینچنین باشد، چه می‌شود؟ یک بانو در حد اعلا، فاطمه زهرا(س) است که می‌توانند برای شوهران خودشان بهترین باشند و برای فرزندانشان هم، که مسئولیت‌های جامعه را بر عهده می‌گیرند.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه علما به اندازه مراتب علمیشان و پاسخگویی به سوالات و رفع نیازهای مردم در آخرت پاداش می‌گیرند توصیه کرد: پس شما هم از این ابتدا خود را آماده کنید و قدر این لحظه‌هایی را که در حوزه‌های علمیه می‌گذرانید بدانید که در آینده شما باید در جلسات خواهران پاسخگو باشید و برای تبیین شعائر الهی، در جشن‌ها و عزاداری‌های خاندان عصمت و طهارت برای بانوان آماده باشید.

وی افزود: اگر نمونه‌هایی از مطالبی که گاهی در جلسات بانوان مطرح می‌شود، شرمنده می‌شوم که بعضی بانوان چگونه این جلسات را اداره می‌کنند و این وظیفه شماست که راه درست دین را در این جلسات تبیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی