English

فراخوان سومین جشنواره استانی لباس ایرانی اسلامی «روجا» منتشر شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان سومین جشنواره استانی لباس ایرانی اسلامی «روجا» خبر داد.

فراخوان سومین جشنواره استانی لباس ایرانی اسلامی «روجا» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیر مصباح اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سومین جشنواره استانی لباس ایرانی اسلامی «روجا» را بهمن ماه امسال در رشت برگزار می کند.

وی ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی ایرانی، هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه  ایرانی و سوق دادن طراحان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلامی و ارتقای سطح علمی و عملی طراحان و شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی، دوخت پارچه و لباس را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مصباح افزود: ایجاد ارتباط طراحان با همدیگر و مراکز آموزشی و دانش آموختگان رشته های مرتبط با مراکز صنعتی، تولیدی و بازار در کشور، زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق، ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت، ارایه نمونه ها و طرحهای خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه و زمینه سازی جهت کارآفرینی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره لباس ایرانی اسلامی «روجا» است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به بخش های مسابقه سومین جشنواره استانی لباس ایرانی اسلامی «روجا»، اظهار کرد: آثار ارسالی در سه بخش اصلی پوشاک بانوان، آقایان و کودک و نوجوان و بخش ویژه (بهره گیری از ویژگی ها و شاخص های لباس محلی زنان گیلانی در طراحی لباس) به مسابقه گذاشته می شوند.

وی تصریح کرد: بخش پوشاک بانوان (جوان و بزرگسال) شامل پوشاک اجتماعی (چادر، پوشش سر، مانتو اجتماع، پوشاک های جدید غیر از مانتو) و پوشاک مشاغل؛ بخش پوشاک آقایان (جوان و بزرگسال) شامل پوشاک اجتماعی (رسمی و غیر رسمی) و مشاغل؛ و بخش لباس کودک و نوجوان شامل پوشاک اجتماعی است.

مصباح با بیان این که طرح های اولیه می بایست به صورت رنگی به دبیر خانه جشنواره ارسال شود تا پس از تائید طرح لباس تکمیل شده ارسال شود، افزود: هر طراح می تواند حداکثر ۱۰ طرح خود را برای شرکت در نمایشگاه ارائه دهد ضمن اینکه استفاده از پارچه و محصولات داخل کشور در تهیه لباس دارای امتیاز ویژه است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جوایز این جشنواره، گفت: به سه نفر برتر در هر بخش از جشنواره به ترتیب سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی، به همراه تندیس جشنواه و دیپلم افتخار اهدا خواهد شد. همچنین جایزه طرح برگزیده بخش ویژه جشنواره، دو سکه بهار آزادی است.

وی در پایان ضمن دعوت از تمامی اساتید، دانشجویان، طراحان و تولیدکنندگان صنعت پوشاک و دوخت لباس استان برای شرکت در این جشنواره، اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه