English

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:

ایران در خاورمیانه رتبه دوم و در دنیا رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: امسال ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم دارو قاچاق در استان کشف شده که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ایران در خاورمیانه رتبه دوم و در دنیا رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رضا میرزایی در کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با محوریت محصولات سلامت محور برگزار شد، اظهار کرد: امسال در استان کردستان هم در حوزه سخت افزاری و هم نرم افزاری اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته که به همت اعضای ستاد و کارگروه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوده است.

وی به آمار کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی طی هفت ماهه سال جاری اشاره و ذکر کرد: طی مدت مذکور چهار میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۴۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۱ درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: همچنین در همین مدت، دو میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم دارو قاچاق در استان کشف شده که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بالای لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، عنوان کرد: کشور ایران در خاورمیانه رتبه دوم و در دنیا رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد.

میرزایی بیان کرد: این آمارهای بالای مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نشان می دهد که باید اصلاح و نگرش در این مقوله صورت گیرد زیرا متاسفانه محصولات قاچاق هم در دسترس افراد قرار می گیرد.

وی آموزش، آگاهسازی و روشنگری قشر دانش آموز و دانشجو را از مضرات کالای قاچاق، امری بسیار ضرروی دانست و گفت: دانش آموزان آینده سازان و سرمایه‌های کشور هستند که باید در این قشر حتما آگاهسازی لازم صورت گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان همچنین آموزش به اقشار آسیب پذیر جامعه را از دیگر اقدامات ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: باید فکر مصرف کالای قاچاق از جامعه زدوه شود که با تهیه فیلم و کلیپ و... می توان در جهت کاهش این پدیده گام برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه