English

در جمع خبرنگاران مطرح شد

کنگره ملی «شهید طیب» در دهدشت برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید کهگیلویه گفت: کنگره ملی «شهید هدایت الله طیب» در دهدشت برگزار می‌شود.

کنگره ملی «شهید طیب» در دهدشت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از دهدشت، سید کمال‌الدین دولت‌خواه در جلسه هم‌اندیشی برگزاری کنگره ملی دانشجویی «شهید هدایت الله طیب» که در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: شهید هدایت الله طیب، بخشی از هویت استان کهگیلویه وبویراحمد و جنوب کشور است، ولی متأسفانه هنوز نتوانستیم زوایای مختلف زندگی ایشان را آن‌گونه که شایسته است، به مردم استان و نسل بعد از انقلاب بشناسانیم.

دولت‌خواه بیان کرد: شهید هدایت الله طیب، در پی بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتند و در ایالت فلوریدا به مدت 3 سال ساکن شده‌اند و در طی این 3 سال در مقابل نیروهایی که بر ضد کشور ایران بود، مناظره‌های مختلفی نیز داشته‌اند. ایشان برحسب مسئولیتی که احساس می‌کردند وارد جبهه جنگ  شد.

وی بابیان اینکه حال بر خود واجب دانستیم که به برگزاری کنگره ملی شهید هدایت الله طیب در سطح شهرستان کهگیلویه با همکاری نهادها و ادارات  شهرستان بپردازیم، گفت: محورهایی را برای این کنگره در نظر داریم که برگرفته از اندیشه‌های این شهید والامقام می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه شهید طیب از دنیای غرب که تفکر مادی‌گرایی بر آن حاکم بود جداشده و به جبهه‌های حق علیه باطل رفت، اظهار کرد: یکی از این محورها برای کنگره، روی آوردن به معنی گرایی در نظر گرفته شد که در واقع شهید طیب به‌عنوان مظهر خودباوری فرهنگی در تعامل با دنیای غرب می‌باشد.

دولتخواه گفت: همچنین یکی از محورهای این کنگره، محور استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی است که به دلیل مناظرات مختلف این شهید در غرب در مقابل نیروهای ضد ایرانی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برحسب توصیه  این شهید والامقام به دانشجویان بر مبنای اینکه استقلال فرهنگی داشته باشید، در این کنگره محور مطالبه گری دانشجویان را نیز داریم، گفت: محور «شهید طیب» غایتگر توسعه پایدار و آینده‌نگری بر مبنای وصیت‌نامه ایشان که فرمودند:« من را در سوق دفن نکنید تا از قِبَل شهادت من منطقه من آباد شود» برگزار می‌شود و می‌بینیم که به مشکلات کهگیلویه در بخش توسعه نیز اشاره دارند.

رئیس بنیاد شهید کهگیلویه افزود: به دلیل اینکه شهید طیب هنگامی‌که به جبهه جنگ می‌رفتند دل نوشته‌های خود را به کهگیلویه می‌فرستادند و اکنون نیز  آثار فاخری از ایشان در شهرستان وجود دارد، لزوم برگزاری نمایشگاه‌هایی با همکاری حوزه فرهنگ شهرستان را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: همین‌طور تهیه خبرنامه ویژه بنیاد شهید که در اختیار مدارس دبیرستان دخترانه و پسرانه قرار خواهد گیرد تا با اندیشه‌های شهید طیب آشنا شوند، همچنین راه‌اندازی کانال تلگرامی شهید طیب نیز یکی دیگر از این برنامه‌های جانبی  است.

دولت‌خواه افزود: کنگره شهید هدایت الله طیب در سطح شهرستان با همدلی و همکاری همه جانبه ادارات و نهادهای شهرستان را می‌طلبد.

وی گفت: برای برگزاری این کنگره در تاریخ 27 آذرماه  با مشکلاتی مواجه هستیم که عمده‌ترین آن نبود بنیه مالی است. مشکل دیگر نیز برای مکان برگزاری کنگره است که اگر قرار باشد در گلزار شهدای شهر دهدشت برگزار شود ابتدا باید کمبود امکانات  این مکان برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه