English

پاسخ رئیس دانشگاه یاسوج به استاندار؛

نمی‌توانیم خارج از چارچوب و قانون کاری انجام دهیم‌

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این آیین‌نامه‌ها هم در سایت‌های اینترنتی وجود دارد، و شما می‌تواند بروید، ببینید و بخوانید. نمی‌توانیم خارج از چارچوب و قانون کاری انجام بدهیم.

نمی‌توانیم خارج از چارچوب و قانون کاری انجام دهیم‌

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، محمودرضا رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سطح کشور دانشگاه‌ها آیین‌نامه‌ها و مقررات خاص خود را دارد، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج یک دستگاه علمی و پژوهشی این در حالی است استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنها یک دستگاه نظارتی و اجرایی است.

رحیمی در ادامه با اشاره به جلسه دیروز کارگروه پژوهش، بیان کرد: آقای استاندار دیروز در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان با عصبانیت و ناراحتی اظهار کرد که «از نظر من رئیس دانشگاه یاسوج دیگر دبیری شورای پژوهش نیست» و در واقع رسانه‌ها نوشته‌اند که رئیس دانشگاه یاسوج برکنار شده است، این در صورتی است که معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم دستور العمل‌هایی را برای هفته پژوهش به استانداران ابلاغ کرده، و باید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرسید که آقای احمدی بعد از ۸ روز که از این ابلاغیه می‌گذرد، چه اهمیتی به هفته پژوهش داده است؟

وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامهٔ پژوهش تبصره ۲، بند الف ماده ۴، رئیس ستاد فناوری کشور، استانداران را مورد خطاب قرار داده است که رئیس ما در حوزه فناوری و پژوهش استاندار است.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابتدا باید آیین‌نامه شورای پژوهش و فناوری را می‌خواند، و در اولین جلسه بنده را به عنوان دبیر پژوهش انتخاب می‌کرد و در جلسه بعدی مرا عزل می‌کرد، چرا که بنده هنوز از سوی استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس شورای پژوهش و فناوری به عنوان دبیری انتخاب نشده‌ام که ایشان مرا با آن عصبانیت عزل می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه آیین‌نامه شورای پژوهش روشن و صریح است، اظهار داشت: ابتدا باید استاندار آن را می‌خواند و خواسته‌هایش را بیان می‌کرد و اگر در برنامه‌ریزی خود نتوان بودیم، آن وقت هر چه می‌خواستند، می‌گفتند. این اشکال از کیست، هیچ دعوت‌نامه‌ای برای بنده به مناسبت هفته پژوهش و فناوری ارسال نشده است. حتی تلفنی هم به بنده اطلاع نداده‌اند.

وی افزود: آقای استاندار این آیین‌نامه‌ها هم در سایت‌های اینترنتی وجود دارد، و شما می‌تواند بروید، بینید و بخوانید. نمی‌توانیم خارج از چارچوب و قانون کاری انجام بدهیم. و در این چارچوب هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد.

رئیس دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر مدیران، اظهار کرد: در آئین‌نامه‌های جامع مدیریتی آمده است که رئیس دانشگاه یاسوج توسط وزیر علوم انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ابلاغ می‌شود و بعد وزیر می‌تواند آن را به هیئت دولت ابلاغ کند. رئیس دانشگاه در یک میدان شهر عوض نمی‌شود، حتی هم استاندار در میدان و کوچه بازار تغییر نمی‌کند، حکم هیچ رئیس دانشگاهی و یا استانداری با یک شب‌نامه‌ها لغو نمی‌شود.

رحیمی گفت: با آبروی استان بازی نکنید، و هر روز عده‌ای کاغذی را زیر بغل می‌گذارند و با حضور در وزارتخانه به دنبال تغییر مدیران هستند، این کار را نکنید، وزارتخانه‌ها به این حرف‌ها بهایی نمی‌دهند چرا که آن‌ها تخصصی کار می‌کنند.

به گزارش موج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه یاسوج را از دبیری شورای پژوهش استان عزل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی