English

آسمان گرد و خاکی ۲۳ برابر حد مجاز اهواز بارانی خواهد شد؟

غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز امروز ساعت 11 به 23 برابر حد مجاز رسید و منجر به تعطیلی ادارات، مدارس و مراکز آموزشی در نوبت ظهر شد.

آسمان گرد و خاکی 23 برابر حد مجاز اهواز بارانی خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شهریار عسگری مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 11 امروز به بیش از 23 برابر حد مجاز رسیده است

وی افزود: بر این ساس  میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز در خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 11 امروز (30 آبان‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز 3548 میکروگرم بر مترمکعب بوده است. 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه میزان غلظت‌ها در شادگان نیز بیش از 6 برابر حد مجاز است، گفت: میزان ریزگردها در شادگان 953 میکروگرم، در سوسنگرد و اندیمشک 125 میکروگرم، در دزفول 211 میکروگرم و در بهبهان 160 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

در خصوص آسمان خوزستان کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی گفت: وزش باد شدید موجب فعال شدن کانون‌های داخلی شده است ولی شدت گرد و غبار در حال کاهش است.

بهادری افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود که از امروز تا روز پنجشنبه شاهد بارندگی در اکثر نقاط خوزستان باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و خاک امروز بیشتر اهواز را تحت تاثیر قرار داده و موجب شده کیفیت دید به 100 متر کاهش یابد.

بهادری با بیان اینکه امروز اکثر نقاط خوزستان شاهد بارندگی بوده است، تصریح کرد: میزان بارندگی امروز در بستان 20 میلی‌متر، در رامهرمز و لالی 10 میلی‌متر و در امیدیه و شوش 5 میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز و آبادان با 30 درجه سانتی‌گراد و ایذه و دهدز با 11 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 نبی‌اله خون میرزائی سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز، گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا، کار تمامی ادارات و دستگاه های دولتی شهرستان اهواز به جز مراکزبهداشتی درمانی، امدادی و عملیاتی در روز سه شنبه 30 آبان تا ساعت 12 خواهد بود.

گفتنی است؛ مدارس و آموزشگاه های اهواز نیز در نوبت عصر امروز سی ام آبان تعطیل اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه