English

تردد ۱.۲ میلیون مسافر در پایانه‌های مسافربری مشهد در دهه پایانی صفر

سرپرست سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد گفت: در دهه پایانی سفر حدود 1.2 میلیون مسافر از طریق پایانه‌های سطح شهر مشهد جابه جا شدند که بخش عمده آن توسط پایانه امام رضا (ع) انجام شده است.

تردد 1.2 میلیون مسافر در پایانه‌های مسافربری مشهد در دهه پایانی صفر

به گزارش خبرگزاری موج، محمد کابلی سرپرست سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد اظهار داشت: در طی این ایام اقدامات متنوع توسط کارکنان و خادمان افتخاری به انجام رسیده است.

کابلی افزود: با توجه به محدودیت ترافیک و مسدود شدن پارکینگ‌های حرم مطهر، هم‌زمان با روز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) پارکینگ پایانه مسافربری و پارک‌سوار امام رضا (ع) برای استفاده زائران و مجاوران رایگان بود و با استقبال خوب زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی نیز همراه شد همچنین برای اتوبوس‌ها نیز پارکینگ اضطراری در این ایام در نظر گرفته شد.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: در پایانه امام رضا (ع) ایستگاه استقبال از زائر با غرفه‌های متنوع همچون غرفه کمک‌های اولیه، غرفه کودک، غرفه مشاوره و همچنین نمایشگاه کتاب بر پا شد.

کابلی خاطرنشان کرد: برای زائران و رانندگان نیز زائرسرای ارزان‌قیمت و خوابگاه در نظر گرفته شد و در روز شهادت امام رضا (ع) نیز 20 هزار غذای نذری دربین زائران بارگاه منور رضوی در پایانه امام رضا (ع) توزیع شد.

وی در ارتباط با جابه‌جایی مسافران در ایام پایانی ماه صفر نیز گفت: از تاریخ 16 آبان ماه تا پایان روز 28 آبان به‌ طورکلی بیش از یک میلیون و 159 هزار مسافر از طریق پایانه مشهد تردد داشته‌اند که این تعداد سفر توسط بیش از 40 هزار وسیله نقلیه انجام شد.

کابلی با بیان اینکه بیشترین میزان تردد در روز شهادت امام رضا (ع) بوده است؛ بیان کرد: در این روز 181 هزار و 416 تردد در پایانه‌های سطح شهر مشهد به ثبت رسیده که این رقم بین 3 تا 4 برابر روزهای عادی است که این خود نشان از نقش ویژه کارکنان سازمان در روز پایانی ماه صفر دارد.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: در طی این روز آمار ورودی مسافر 71 هزار و 582 نفر بوده و 109 هزار و 834 نفر نیز از طریق پایانه‌های سطح شهر از مشهد خارج‌شده‌اند.

کابلی بیان کرد: این تعداد سفر از طریق 6 هزار و 163 وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سوار انجام شده که این حضور این تعداد وسیله نقلیه و جابه‌جایی آن تنها در یک روز نیز کار بسیار ویژه و خاصی است.

بر اساس این گزارش، تعداد زائران ورودی به شهر مشهد مقدس در ایام پایانی صفر نسبت به سال گذشته بیش از 36 درصد رشد داشته و به فراتر از 4.7 میلیون نفر رسیده است که بخش عمده‌ای از زائران اتوبوس را برای سفر انتخاب می‌کنند که اهمه این موارد سبب شد تا پایانه‌های مشهد سالی شلوغ را نسبت به گذشته تجربه کنند و خدمتی خالصانه را تقدیم امام مهربانی‌ها کنند و رسم میزبانی را شایسته‌تر از همیشه حتی با وجود افزایش 4 برابری مسافر نسبت به‌روزهای عادی ادا نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی