English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

ایمن سازی ۹۵ باب مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی گیلان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان از ایمن سازی 95 باب مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی گیلان خبر داد.

ایمن سازی 95 باب مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد رضا نازک کار گفت: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی ازنحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی 95 باب مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی می شوند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان برشمرد و گفت:  اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود؛ قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد. 

این مسئول خاطر نشان کرد: در بخش نرم افزاری  دانش آموزان نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، نحوه پیاده وسوارشدن سرویس مدارس ،نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم  و.... را یاد می گیرند؛ دربخش فیزیکی حاشیه مدارس با نصب علائم ترافیکی ایمن سازی می کنیم.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان در خصوص اثر بخشی اجرای این طرح افزود: با اجرای موفقیت آمیز طرح مذکور در مدارس حاشیه راههای استان در سالهای  گذشته، خوشبختانه تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده سنی دانش آموزان به صفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه