English

در دیدار مدیرکل امورمالیاتی گیلان و فرماندار آستارا تاکید شد

لزوم آگاه سازی مردم از قوانین و گسترش فرهنگ مالیاتی

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان گفت: قوانین مالیاتی باید به خوبی اطلاع رسانی، اجرا و نظارت شوند تا به کمک آن شاهد توسعه منطقه باشیم و اداره مالیات هم به کسبه و بازار این شهرستان نگاه ویژه داشته باشد.

لزوم آگاه سازی مردم از قوانین و گسترش فرهنگ مالیاتی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش اظهار داشت: متاسفانه برخی از فعالان اقتصادی، کسبه و صنوف، از قوانین مالیاتی آگاهی ندارد و این موضوع باعث شده است مطالبات زیادی از منظر اداره مالیات انباشته شود و این مهم تاکید می کند اداره مالیات باید به اطلاع رسانی به موقع در خصوص قوانین مالیاتی برای مودیان بپردازد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: اقتصاد عمده شهرستان آستارا متکی بر بازار است، بازاری که متاسفانه بر اساس عدم ترسیم چشم‌انداز در سال‌های گذشته و تغییر سیاست‌ها دچار مشکل شده است و مردم انتظار دارند تا مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی اگر به مجموعه مشکلات آستارا شرایط مالیاتی بدون در نظر گرفتن چالش‌های آن اضافه شود به طور یقین کسبه خرد آن با مشکل جدی روبرو می‌شوند.

رنجکش ادامه داد: هر چند که پرداخت مالیات یک وظیفه قانونی است و همه باید آن را رعایت کنند اما برای کمک بیشتر به تجار و بازاریان آستارا از اداره مالیات درخواست می کنم نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد، اگرچه پاسخ به همه مطالبات انباشته شده ممکن نیست اما هر قدمی که در این زمینه برداشته شود کمک بزرگی به این قشر خواهد بود.

جواد انوری مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار آستارا اظهار داشت: سقف مالیات در شهرستان آستارا به نسبت دیگر شهرستان‌های استان چندان بالا نیست، فقط به خاطر پر نکردن به موقع اظهارنامه های مالیاتی و عدم پرداخت به موقع، انباشته شده و اینگونه به نظر می رسد که بسیار سنگین است.

وی افزود: مالیات حق دولت است و باید گرفته شود اما در این بین مودیان نیز تکالیف و حقوقی دارند که باید رعایت گردد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان همچنین بر مساعدت های لازم از سوی اداره مالیات شهرستان با کسبه آستارا بر اساس نظر فرماندار تایید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه