English

شهردار سابق سنندج:

ثروتمندترین نهادها همیشه شهرداری‌ها هستند

شهردار سابق سنندج از طلب 150 میلیارد تومانی شهرداری سنندج از ادارات و مردم در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری ها از ثروتمندترین نهادها هستند و فقط باید مطالبات را جمع آوری کنیم.

ثروتمندترین نهادها همیشه شهرداری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری موج، منوچهر فخری شامگاه دوشنبه، در مراسم تکریم و معارفه شهردار سنندج که در مجتمع فجر برگزار شد، اظهار کرد: مردم غیور ما با کمک‌رسانی که به زلزله‌زدگان داشتند جای تقدیر و تکریم دارند.

وی با بیان اینکه مردم در اتفاقات اخیر حماسه دیگری خلق کردند، گفت: این زلزله باید درس عبرتی برای همه ما داشته باشد و به راحتی از کنار آن نگذریم.

وی با تاکید براینکه خداوند این اختیار  و تفضل را به هر کسی نمی‌دهد که مورد اعتماد مردم قرار بگیرد، اذعان کرد: شهرداری با همه ادارات فرق دارد و وضعیت حاکم بر آن به‌گونه‌ای است که یک مدیر در این مجموعه باید برای خدمت به مردم تلاش مضاعف کند.

شهردار سابق سنندج اضافه کرد: مدیریت شهری سلیقه‌محور است که مهم‌ترین دلیل آن نبود سیستم و منطق حاکم بر شهرداری است.

فخری با اشاره به اینکه قریب به بیست سال سابقه شهردار در شهرهای مختلفی دارم، گفت: حلقه مفقودی در بین شهرداری و شورای شهر وجود داشت که شورای دور چهارم و پنجم به آن رسیدن و برنامه محور عمل کرده‌اند.

وی یادآور شد: برنامه پنج ساله عملیاتی با استفاده از نخبگان و اساتید مجرب باید اجرایی شود و از ایده و نظر نخبگان  در راستای مدیریت مناسب و هدفمند شهر بهره برد.

شهردار سابق سنندج با اشاره به تفاوت شهرداری‌ها در شهرهای مختلف، افزود: باید برای تصدی شهرداری شهرها برنامه فراخور آن شهر و شرایط موجود تدوین شود تا به مدیریت واحد شهری برسیم.

وی بیان کرد: تمام مسائل شهری باید در اختیار شهرداری باشد تا بتواند بخوبی مدیریت کند، چرا که از ضعف‌های مدیریت شهری در بسیاری شهرها عدم اطلاع شهردار از بسیاری از مسائل شهری است.

فخری خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این حوزه باید تحت رهبری مدیریت واحد کار و تلاش صورت بگیرد در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

وی به فعالیت 17 ماهه خود به عنوان شهردار سنندج و اقداماتی که انجام داده اشاره کرد و گفت: مردم بزرگواری خود را در بحث زلزله نشان دادند و اکنون میدانم در برابر بزرگی مردم سنندج هیچ کاری نکرده ایم.

وی کار شهرداری را کار جمعی دانست و گفت: بنده در این مدت به اندازه  یک رفتگر شهرداری در این نهاد نقش داشتم و اگر تلاش همه نیروهای خدوم نبود کار به جایی نمی‌بردیم.

به گفته وی، با تلاش همه عوامل و نیروها در بدنه شهرداری بسیاری از پروژه‌های شهرداری انجام و آماده افتتاح است و این بیانگر همفکری شورای شهر و شهرداری سنندج بوده است.

وی به طلب ۱۵۰ میلیارد تومان شهرداری سنندج از ادارات و مردم اشاره کرد و گفت: ثروتمندترین نهادها همیشه شهرداری‌ها هستند و فقط باید مطالبات را جمع‌آوری کنیم.

وی نقش مردم، مدیران ادارات، نیروهای شهرداری، اعضای شورای شهر و مسوولان ارشد استانی را در پیشبرد فعالیت‌های شهرداری بی بدیل دانست و گفت: این همراهی و همکاری‌ها باید ادامه داشته باشد و از  ظرفیت‌های شهرداری در راستای خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه