English

رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد:

وضعیت شهرداری سنندج با دیگر شهر‌ها متفاوت است

رئیس شورای شهر سنندج گفت: دو هزار و 300 نفر نیرو در شهرداری سنندج مشغول فعالیت هستند، که تعداد این نیروها برای شهرداری زیاد است.

وضعیت شهرداری سنندج با دیگر شهر‌ها متفاوت است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، جلال شریعتی، شامگاه دوشنبه(29 آبان) در مراسم تکریم و معارفه شهردار سنندج با بیان اینکه در این چند ماهی که شهرداری توسط سرپرست اداره می‌شد فعالیت‌های خوبی صورت گرفت که جای تشکر دارد، اظهار کرد: شهردار اسبق سنندج به مدت 17 ماه برای این شهر زحمت کشیدند که از ایشان قدردانی می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه وضعیت شهرداری سنندج با دیگر شهر‌ها متفاوت است، افزود: با توجه به اینکه قانون شهرداری در سال 1334 نوشته شده با وضع امروز شهری دیگر این قانون ناکارآمد است .

رئیس شورای شهر سنندج در ادامه با عنوان اینکه دو هزار و 300 نیرو در شهرداری سنندج مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: تعداد این نیروها برای شهرداری زیاد است و بالغ بر شش میلیارد و 700 میلیون در ماه حقوق این افراد باید پرداخت شود که با وضع مالی نامناسب شهرداری، این رقم زیاد است .

وی با بیان این مهم که 75 درصد از درآمد شهرداری از عوارض ساخت و ساز است، تصریح کرد: با توجه به مطالعاتی که انجام شده است سرانه خدمات شهرداری سنندج به مردم یک سوم است که این میانگین واقعا نارحت کننده می باشد .

شریعتی با بیان این مهم که زیرساخت‌ها در شهر سنندج وضعیت مناسبی ندارد، افزود: استان هایی که در زمان جنگ دور بودند توانستند از موقعیت ها به خوبی استفاده کنند و همین مسئله باعث شد آنها همیشه چند قدم از ما جلوتر باشند .

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سازمان های خدمات رسان شهرداری سنندج نتوانسته است خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهد و جوابگو نیازها نبوده است .

رئیس شورای شهر سنندج ضمن اشاره به اینکه ساخت و سازهای بی رویه در سنندج در حجم بالایی صورت گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه در خصوص این ساخت و سازها خلاء های قانونی وجود دارد که سودجویان از این خلاء استفاده کرده و ماهم نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم که امروز سیما و منظر شهری آسیب دیده است .

وی در ادامه از تمام مدیران استانی در راستای کمک به شهر سنندج یاری خواست و گفت: امروز مشکلات به وجود آمده در شهر سنندج اعم از دستفروشان، بیکاری و ... تنها به دست شهرداری حل نمی شود بلکه باید همه تلاش کنند .

شریعتی در ادامه با بیان این مهم که شهرداری 70 میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های اجرایی دارد، ذکر کرد: شهرداری سنندج امروز بیش از 100 میلیارد تومان بدهکار است اما با توجه به مطالبات و ظرفیت هایی که دارد می تواند جبران کند .

رئیس شورای شهر سنندج به تدوین برنامه توسعه شهری هم اشاره کرد و گفت: شورای شهر درصدد تدوین برنامه توسعه شهری در بخش هایی از جمله تهیه و تدوین توسعه شهری، اصلاح ساختار شهرداری، شفاف سازی در انجام کار، ایجاد منابع پایدار، ساماندهی صنوف خدمات رسان، توسعه فعالیت فرهنگی، توسعه فضای سبز و توانمند سازی منفصل شهری است که با انتخاب شهردار جدید این برنامه ها اجرایی خواهد شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه