English

شهردار رودسر:

وجود طرح جامع مطالعاتی ترافیکی در رودسر لازم است

شهردار رودسر در نشست شورای ترافیک شهرستان که درمحل فرمانداری رودسر برگزار شد گفت: هنوز طرح مطالعاتی ترافیکی در این شهر وجود ندارد

وجود طرح جامع مطالعاتی ترافیکی در رودسر لازم است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی امانی  مصوبات گذشته شورای ترافیک را قابل احترام خواند و گفت: قطعا درصدد عملیاتی شدن آن برخواهیم آمد اما مشکلاتی ازجمله سرعت گیرها و سرعت گاها نیز در سر راه وجود دارد که آن هم با شرایط آسفالت و قراردادهای که شهرداری دارد و متاسفانه با توجه به مشکلاتی که وجود دارد شاید با تاخیر مواجه باشد ولی مطمنا با آن دستورالعملی که از نظر ارتفاع و عرض که باید رعایت شود در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی به چند نکته به عنوان اسناد راهبردی اشاره و گفت: در شهرستان رودسر هنوز طرح جامع مطالعات ترافیکی وجود ندارد و باتوجه یه این امر باید دراسرع وقت باحمایتهای فرماندار و دیگر مسولان دستگاه ها مطالعات ترافیکی شهرستان درقالب طرح جامع مطالعاتی عملیاتی شود.

ایشان خاطر نشان کرد :ما بعضی مواقع در تقسیمات سلیقه ای واز اتفاقاتی که مطالعات ریشه ترافیکی ندارند باید دوری کنیم .

شهردار رودسر افزود: زبان گلایه ندارم اما از دیدگاهم احداث میدان در خیابان شهدا در تقاطع خیابان دادگستری باید مطالعات دقیق تری درآن نقطه صورت می گرفت و اگر قرار بود میدان احداث بشود با یک شرایط ویژه تری انجام می گرفت.

وی تصریح کرد: اعتقادم بر این است که شهر گنجایش وظرفیت این را دارد که به سمت تهیه طرح جامع مطالعاتی برود هرچند که هزینه های زیادی دراین امر وجوددارد .

امانی گفت: شهرداری ها به علت دسترسی آسان و استقلال در بودجه و اعتبار اتی که  با مصوبات شورای اسلامی شهر دارند، مسولیتهای بیشتری بر دوششان می باشد.

وی با توجه به مصوبه جابجایی تیرهای برق مزاحم گفت: باید به این موضوع پرداخته شود هرچند که هزینه های زیادی را در بر می گیرد، اما باید شروع کرد زیرا که در معابر پر ترافیک تیر برق  شرایطی خطرناک هستند.

امانی اضافه کرد: شهر در شب ا ز تاریکی رنج می برد هم از نظر مسایل امنیتی و جانی که ان شاءالله درجلسه تخصصی با اداره برق و عوامل فنی خواهیم داشت تیرهای برق مزاحم ازشهر برداشته و روشنایی را با کمک و پشتیبانی اداره برق و شهرداری عملیاتی می کنیم.

شهردار رودسر با اشاره به مستقل بودن سازمان حمل ونقل همگانی، گفت: مدیر عامل سازمان حمل و نقل به عنوان یک عضو ثابت نیز در جلسه شورای ترافیک حضور داشته باشد.

شهردار رودسر با توجه به ترافیک و سرانه پارکینگ، گفت :متاسفانه این موضوع کمتر به آن پرداخته شده و بایستی به صورت ویژه به فضای پارک خودروها توجه شود.

به گفته وی درچند سال اخیر پارکبان در دستور کار شهرداری ها قرار گرفته اما  خروجی خوبی نداشته است و به تازگی پارکومتر جایگزین آن شده است وبه سازمان حمل ونقل همگانی شهرداری نیز پیشنهاداتی شده شرکت های که تمایل دارند دراین موضوع سرمایه گذاری کنند که این یک حمایت همه جانبه و مشارکت قوی شهروندی می طلبد که تقریبا ما هم در این مورد کوتاه نمی آییم و تلاشهای خود را انجام می دهیم.

وی افزود: در راستای سرانه پارکینگ شهری احداث پارکینگ های رو باز در اماکن پرتردد است گرچه یک کار نوع  و بدیع هست اما نباید همکاری شهروندان در استقبال و استفاده از پارکینگ کم جلوه داد اما توقعات م ارا برآورده نکرده است.

امانی از مالکین دعوت کرد از املاکی که وسعت خوبی دارند با شهرداری وارد قرارداد بشوند و پارکینگی احداث شود که امیدواریم پارکینک دوم ضلع شرقی خیابان انقلاب راه اندازی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی