English

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان لرستان:

۱۰۷ مغازه مجاور حرم امام‌زاده زید ابن علی(ع) خرم‌آباد تخلیه و تخریب می شود

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، گفت: به منظور ساماندهی محدوده حرم مطهر امام‌زاده زید ابن علی(ع) خرم‌آباد، 107 باب مغازه مجاور حرم مطهر تخلیه و تخریب می‌شود.

107 مغازه مجاور حرم امام‌زاده زید ابن علی(ع) خرم‌آباد تخلیه و تخریب می شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، با اشاره به قدمت هزار و 100ساله امام‌زاده قاسم(ع) در ازنا گفت: این امام‌زاده یک بنای میراثی است و متولی بناهای میراثی هم دستگاه میراث فرهنگی است که این دستگاه باید به موضوع ورود کند. علی ایحال در صورت لزوم ما نیز آمادگی همکاری با مجموعه میراث فرهنگی هستیم.

وی در رابطه مسائل پیرامون امامزاده دوبرادران خرم‌آباد نیز، گفت:  این دو امامزاده اولین اشخاصی بوده اند که در این محل دفن شده اند و زمین اطراف آن نیز وقف امامزاده است که به دلایل مختلف از حمله ضعف اوقاف در سنوات گذشته زمین آن ها توسط برخی مصادره شده است.

حجت‌الاسلام خاکباز اظهار داشت: یکی از کارهایی که برای ساماندهی وضعیت این امامزادگان صورت گرفته اضافه کردن حیاط موجود به امازادگان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در رابطه با اعتراض‌های مردمی نسبت به نبش قبرهای موجود در قبرستان، تصریح کرد: از تمامی قبوری در جهت ساماندهی تصویر برداری شده و همه اقدامات با حفظ حرمت افرادی که در آن مکان دفن شده اند انجام شده است.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت حرم امام‌زاده زید ابن علی(ع) شهرستان خرم‌آباد نیز گفت: جرقه ساماندهی این امامزاده از زمان دولت نهم و دهم زده شد طرحی که برای اجرا به اعتباری بالغ بر 100میلیاردتومان نیاز داشت.

حجت‌الاسلام خاکباز با بیان این که متاسفانه تمام اعتبار استان صرف آزادسازی قلعه فلک الافلاک شد، گفت: انتظار می‌رفت به همان اندازه که برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک تلاش شد به وضعیت امامزاده زید ابن علی(ع) به عنوان نگین شاخص مذهبی استان توجه می‌شد.

به گفته وی 107 مغازه اطراف امامزاده که عرصه وقفی هستند در دستور کار قرار گرفته اند که درحال حاضر از دادگاه 30رأی قلع و قمع و خلع ید گرفته شده است و تا به امروز 10مغازه تخریب شده و به بقیه نیز فرصت یک یا دوماهه برای تخلیه داده شده است.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که در همین ماه کار تخلیه و تخریب پنج مغازه دیگر در دستور کار است،گفت: مطمئن باشید 107مغازه حریم امامزاده زیدبن علی(ع) تخریب و آزادسازی انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه